Realistic Stereo 40/A

Tous les avis sur Realistic Stereo 40/A

5.0/5
  • wx2buzzwx2buzz

Realistic Stereo 40/APublié le 22/10/11 à 23:51
    Je met cette avis pour partager les informations que j'ai rassemblé sur cet ampli.

Acheté défectueux pour presque rien dans une marché aux puces. ce n'est qu'en l'ouvrant que j'ai découvert qu'il y a du bien beau monde là dedans : 4 EL84 5 12AX7 et 1 5AR4!Il était panne?Pas vraiment juste changer une 12AX7 et c'est reparti pour 40 ans!

C'est du lourd! Du solide Comme on en fait plus! Tout soudé point par point à la main! j'ai bien l'intention de l'utiliser avec de Guitare Basse et claviers! avec un booster je suis certains que ça va déchirer!

Si vous avez une occasion, Allez-y les yeux fermer! C'est pas le Realistic que je connaissait jusqu'alors! (on est bien loin des trucs inutiles et en plastique habituel de la marque!)

DESCRIPTION PRODUIT:

Amplificateur Stéréo à lampe Handwired Made In USA.

22.5W par canal pour un total de 45W Rms à tube.

Tube Layout:

Sélecteur d'input : Phono T.N./Tuner/Aux

Sélecteur de sortie :L Stereo Norm./Stereo Rev/Left Channel/Right Channel

Possibilité de patcher l'impédance de sortie à l'arrière: 4,8,16 ohm

Sortie Recorder Stereo

Fabrication: Technical Apparatus Co.,Inc Boston 17. Mass (massachusetts, USA)

Je met ici la fiche technique du Stéréo 40b car celle du Stereo 40/A étant introuvable. Il n'y a cependant que très peu de différence entre les deux amplificateurs.

Le Stéréo 40/A ne possède pas:

-de sortie Centre

-de Sortie Jack Headphone

Le reste des spécifications sont identique.

date de fabrication : moins de 1963(Model Stereo 40b vue dans le catalogue de Radio Shack 1963)

Prix de Vente stereo 40b 1963: 89,95$ US (Ou 5$/mois)

Description Stereo 40b Catalogue 1963 :

Realistic precision audio equipment

40/A stereo amplifier at famous radio shack savings!

Most Advanced Technics-All Quality Features

-New Super-power Transformers

-Center channel output

-14-tube Operation-Top Stability

-Full controls; Case included

The 40b marks a giant step forward in production of better audio equipment. Lastest engineering techniques and superb craftmanship created this superior instrument. Priced lower than competitive amplifiers, the 40b delivers a full 45 watts (90 watts peak) of stereo power combined with the necessary controls for full enjoyment of both stereo and monaural material. It is ideally suited for use with low efficiency speakers. Now improved by 1 full octave on lower frequencies, it employs new, massive output transformers to provide extra wide frequency response at both ends of audio spectrum. Dual stereo controls allow adjustment of each speaker individually. perfect stereo balance is obtain with the single knob balance control...no need for fussy speaker placement! 9 Tubes (5 dual) plus rectifier provide ultra stable 14-tube performance. center channel output (derived) eliminates need for a supplementary amplifier for three channel stereo. Special Loudness switch adjust stereo compensation. improved panel Styling includes Stereo headphones jacks

Spécifications:

-output: 22.5W Each channel (Monaural peak).
    -Frequency Response: ±1db 20-20,000 cps (Hz)
    -Distortion: 0.9% RMS at Full Output.
    -Hum: (At full output)Mag Phono-59db Tape Hd-59db Tuner-79db Aux-79db
    -Sensitivity: (At full output) Mag Phono-3mv at 100cps (Hz) Tape Hd-2.2mv at 500cps (Hz) Tuner-180mv at 1000cps (Hz) Aux-180mv at 1000cps (Hz)
    -Tone Control: ±10db at 50cps (Hz) ±10db at 10,000cps (Hz)
    -Loudness Control: ±14db at 50cps (Hz) ±3db at 10,000cps (Hz)
    -Feedback: 20db

-Impedance: 4,8,16 ohms