Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Les Mains dans le Cambouis
Construction d'Enceintes

Sujet Comment entrer de nouveaux HP sous WinISD Pro 0.50a7 ?

  • 6 réponses
  • 3 participants
  • 3 502 vues
  • 3 followers
1 Comment entrer de nouveaux HP sous WinISD Pro 0.50a7 ?
Je me suis lancé sur ce logiciel gratuit de simulation de caisse, (téléchargeable ici) mais depuis quelques heures, je me bats pour enregistrer un nouvel HP dans la base de donné du soft (en l'occurence le Beyma SM115K) et j'ai beau suivre les recomandations du fichier d'aide, au moment de valider pour enregistrer ce petit message apparait dans une boîte de dialogue qui se nome "Parameter error list":

<< Consistency check on following parameter group failed.
See the help file for recommended data entry procedure.

(suit ensuite une liste de champ de paramètres, variable d'un essai à l'autre!)

Bl, FS, Mms, Re, Qes
Rme, Bl , Re
Qts, Qms, Qes
Mpow, Rme
Fs, Mms, Cms
no, Sd, Bl, Mms, Re >>

J'en dédui que certains paramètres sont incohérents avec d'autres, j'ai donc utilisé ensuite la fonction "Auto calculate unknowns" et suivit scrupuleusement la procédure pour entrer les données:

The suggested procedure for entering driver parameters is following (check first that "Auto calculate unknowns" option is checked):

1. Enter Mms and Cms

This gives fs. If either is not available, then enter fs and other parameter.

2. Enter Sd, Bl and Re

Now, you should get all but Qms (and Qts), Vas. Please note that Vas may not match exactly what is specified by manufacturer, because exact value of Vas depends on environmental parameters. See FAQ.

3. Enter Rms or Qms.

Either one will do, although I tend to prefer Qms over Rms, because it can usually be measured in driver measurement procedures.

4. Enter Hc, Hg and Pe.

If Hc or Hg or either is available, then enter Xmax and optionally either Hc or Hg if available.

5. Enter number of voicecoils.

This procedure is most accurate. Also note that it also calculates true SPL (1W/1m) value. So it might not match the marketing SPL value, which is generally somewhat vague. Not in all cases, though.

6. Correct Znom, if necessary.

If there are several voicecoils, then you must be careful when entering parameters in that case, because many manufacturers give Bl in voice coils in series, because it yields double value for Bl against parallel connection. If driver manufacturer gives Qes, Bl and Cms or Mms, then you can check how Bl is specified. For that, you can enter following parameters to calculate Re: Qes, Fs, Mms or Cms and Bl. Connection mode can be changed by changing the combobox selection. The driver editor then converts Bl and Re values accordingly.

Equivalently, you can check for Bl by entering:

Qes, Fs, Mms or Cms and Re (for desired connection mode).

If you enter resistance for parallel connection and get about half of advertised Bl, then you know, that Bl was specified that way.



Rien y fait!

Merci pour votre aide.
2
J'ai aussi tenté de m'en servir , et je n'y suis pas non plus arrivé .... je me contente de bass box pro 6.

G² aka Gérard Germain, Gaspard Groseille, Gaston Garnier, Günther Gestapo

Vends ampli sono haute puissance ici.

 

 

3
La réponse de Janne Ahonen:

Citation : You simply entered too many parameters. Don't "fix" any calculated parameters, fix the input values instead.

If you still have problems, can you post the parameters here or provide a link to them?

Regards,
Janne

4
Et bassbox tu t'en sors?

G² aka Gérard Germain, Gaspard Groseille, Gaston Garnier, Günther Gestapo

Vends ampli sono haute puissance ici.

 

 

5
Salut , perso j'ai toujours reussi à m'en sortir pour entrer les paramêtres sous winISD je vais essayer avec le beyma
Sondier du dimanche
6
Je viens de regarder j'ai déja ajouté le sm115K il y a un moment sans problème.
je peux t'envoyer le fichier winISD du driver si tu veux .
Sondier du dimanche
7

Citation : Try entering just Qms, Re, Mms, Cms, Bl, Sd, hg, hc, Xlim (optional) and Pe. Do not change any parameters the program calculates.

That way the data is consistent. You can of course add the dimensional parameters if you like. That should yield to proper data entry.

Regards,
Janne



ça y est! ça marche! Mais les paramètres T&S calculé par Wininsd ne sont pas tout à fait les mêmes que ceux donnés par Beyma pour le SM115K:

Vas: 351,53 pour WinIsd contre 345 pour Beyma
Qes: 0,251 contre 0,260
d'où Qts: 0,244 contre 0,250
et Fs: 0,251 contre 0,260

Au final, je pense que cela influe très peu dans le mesure où les constructeurs donnent ces paramètres avec en fonction des HP des écart de +/-10% minimum...