Electro-Voice N/D967

Tous les avis sur Electro-Voice N/D967

5.0/5
  • Anonyme

Electro-Voice N/D967Publié le 31/10/11 à 23:17
    contenu en anglais (contenu en anglais)
    The Electro Voice N/D 967 is a fantastically shaped little microphone that will certainly turn heads at a concert. This is a good thing. Because when they turn their heads their ears will turn with them and they will hear absolutely fantastic audio quality! What is quite brilliant about these particular mics are their odd amenities. For example. All microphones need handles. All mics used for live situations have handles. Only Electro Voice microphones have warm grip handles that not only reduce handling noise but just plainly make them more comfy to sing into. This particular mic is a live vocal mic with a unique pop shield, and a flat top to allow getting closer to the microphone. It only has a frequency response that starts down at 50 Hz and it only goes up to 13,000 Hz, so it is not that impressive on a piece of paper, but when you look at how it is oddly enough more expensive than the other ones, you really have to think, do you not? It is a dynamic microphone and has a super cardioid polar pattern. It has a very intense cut to the sound, meaning that it is great in rooms with terrible acoustics, and on top of heavier bands playing.

OVERALL OPINION

In use, this microphone is very bright. What makes it particularly special is that cut, allowing high frequency information from the voice to shine through. Despite its rather severely limited frequency response range, it never has a single prob at all delivering a cutting powerful, high gain sound to the speakers or interface. This mic is certainly something to really behold and I suggest that everyone give this little thing at least a little bit of a try before dismissing it, because there is some mojo to these Electro Voice NYD mics that paper cannot quite describe. Give it a shot.
  • pierre7pierre7

Un microphone de chant plein d'atouts

Electro-Voice N/D967Publié le 31/01/11 à 22:44
    1 photo
    Microphone de chant et occasionnellement pour instrument, dynamique.

Il est utilisé depuis trois mois. J'ai utilisé avant différents Shure et Sennheiser et quelques autres.

C'est un micro qui donne une sacré pêche à la voix. On se croirait
    plutôt en face d'un statique. Très chaleureux, des graves en abondance,
    avec un filtre sur les graves pour le chant de proximité (bien utile).
    Très dynamique.
    Tout passe et sort plus beau (il embellit). La classe !
    Mais il ne faut pas le prendre si l'on cherche surtout la fidélité.

Autres points remarquables : très peu sensible au bruit de manipulations et
    aux plosives. J'ai vu deux ou trois fois quelqu'un le tapoter pour voir
    s'il …
    Microphone de chant et occasionnellement pour instrument, dynamique.

C'est un micro qui donne une sacré pêche à la voix. On se croirait
    plutôt en face d'un statique. Très chaleureux, des graves en abondance,
    avec un filtre sur les graves pour le chant de proximité (bien utile).
    Très dynamique.
    Tout passe et sort plus beau (il embellit). La classe !
    Mais il ne faut pas le prendre si l'on cherche surtout la fidélité.

Autres points remarquables : très peu sensible au bruit de manipulations et
    aux plosives. J'ai vu deux ou trois fois quelqu'un le tapoter pour voir
    s'il était en marche et qui ont cru qu'il n'était pas actif alors qu'il l'était !
    Bonne résitante au larsen, un niveau de sortie élévé, un très bon rapport
    signal-bruit pour un dynamqiue (bruit 18 db si je me souviens bien), et
    on finit par s'habituer à son look plat.

Un super micro de EV, comme le N/D 468 que j'ai pu aussi tester.

Un très bon rapport qualité-prix,
    il vaut très largement son prix, pas si élevé (environ 170 €).

Je vais peut-être avoir l'occasion d'en acheter bientôt un second.