Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Line 6 Helix Native
Photos
1/14
Line 6 Helix Native

Sujet Commentaires sur la news : [NAMM] L'Helix de Line6 devient un plug-in

  • 20 réponses
  • 12 participants
  • 4 613 vues
  • 16 followers
1 Commentaires sur la news : [NAMM] L'Helix de Line6 devient un plug-in
Line6 présente aujourd’hui au NAMM 2017 la version plug-in de son pédalier de multi-effets pour guitare Helix.

Lire la news
 


Ce thread a été créé automatiquement suite à la publication d'une news pour ce produit. N'hésitez pas à poster vos commentaires ici !
2

Du coup cela va remplacer le bon vieux PodFarm 2 ?

Ola !!!

3
4
Ce qui est énorme dans ce concept, c'est la "fusion" entre le soft et le hardware. On règle ses patchs dans le DAW et on les balance dans la machine :8O:
5
Bah ça c'est une bonne nouvelle... notamment pour pouvoir réutiliser un patch dans une session avec plusieurs pistes, et pouvoir ensuite embarquer les pistes dans le pédalier/rack pour la scène. J'aime bien! Ca serait cool si les possesseurs de hardware recevaient une license gratos pour le plug (un peu comme sur l'Eleven Rack).

Mon excuse à deux balles: .45ACP & 7.62x39mm

Ad Astra, Per Aspera...

6
Pour les possesseurs du Helix ça sera 99 au lieu de 399€...
7
Citation de KoPaT :
Pour les possesseurs du Helix ça sera 99 au lieu de 399€...

C'est le tarif annoncé ? Ça pique.
8
Citation de tguyfr :
Citation de KoPaT :
Pour les possesseurs du Helix ça sera 99 au lieu de 399€...

C'est le tarif annoncé ? Ça pique.


Oui en effet, ça fait mal :-(

Lulu M

9
posté sur différents fofo par un tech de Line 6:

HELIX NATIVE FAQ

Wait… Is this Helix in a plugin?

Yes. Helix Native features all the amp, cab, and effects models of Helix and Helix Rack, as well as IR loading. Its presets are fully compatible with Helix and Helix Rack hardware so you can effortlessly transfer your tones from the studio to the stage and back again.

What plug-in formats are supported?
Mac and Windows, 64-bit VST3/VST2, AU, and AAX.

Will it work with iLok?
Helix Native is authorized through Line 6 License Manager which can be downloaded from www.line6.com/software. There is no licensing available through iLok.

How many computers can I install Helix Native on with a single license?

Licensing is tied to your Line 6 account and up to four computers can share a single license.

Is there a demo version to try out?
A free trial will be made available and is fully functional for 15 days.

How many parameters can be automated?
Parameters and/or block bypass states can be automated by assigning them to automation channels in your DAW (up to 16 per instance).

I don’t get it. Why would you offer all that Helix goodness in a plug-in?

Because it’s the right thing to do. Helix is all about elegant solutions to musicians’ problems, and the studio-to-stage-and-back promise was too big of a deal not to pursue. Have you ever tried to nail every guitar tone on your record for an upcoming tour? With Helix Native, potentially weeks of work could be condensed down to a minute or two.

What does Helix Native cost?
Helix Native sells for $399 USD. However, to hammer home the whole studio-to-stage thing, we’re offering a discount to registered Helix and Helix Rack owners; they can purchase Helix Native for $99. Existing POD Farm customers are eligible for certain discounts as well (TBD).

When and where?
Helix Native will be available on the Line 6 store (https://store.line6.com) in Spring of 2017
10
Pour celui qui compte prendre le hardware ça reste raisonnable (bien que la concurrence le fournir gratuitement). Mais pour celui qui ne veut que le plug natif, la ça pique sérieusement les yeux par rapport à la concurrence.

Mon excuse à deux balles: .45ACP & 7.62x39mm

Ad Astra, Per Aspera...