Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Harrison Audio Mixbus32C
Photos
1/1
Harrison Audio Mixbus32C

Séquenceur généraliste de la marque Harrison Audio

Prix public US : $299 incl. VAT

Sujet Commentaires sur la news : Harrison modélise la console 32C

  • 77 réponses
  • 24 participants
  • 14 207 vues
  • 23 followers
1 Commentaires sur la news : Harrison modélise la console 32C
La série de STAN Mixbus prend une nouvelle dimension avec la nouvelle Mixbus32C qui modélise la célèbre console 32C pour Mac OS X, Windows et Linux.

Lire la news
 


Ce thread a été créé automatiquement suite à la publication d'une news pour ce produit. N'hésitez pas à poster vos commentaires ici !
Afficher le premier post
71
Citation de MrMarcH :
Difficile de sortir de exemples à froid sans avoir lancer la STAN.

Mais de mémoire, il me semble avoir bien galéré sur la conversion d'une piste Stéréo vers Mono ou split Stéréo Vers 2xMonos (gauche et droite).


J'ai pas de quoi verifier sous la main là, mais me semble bien que le plugin x42-stereoroute est livré avec Mixbus. Sinon possble aussi que ce soit la solution à ton problème :


72
Version 3.7 pour Mixbus et Mixbus32C.

Citation :
Changes in Mixbus32C v3.7:

Mixbus v3.7 includes many user-requested improvements and fixes, as well as 2 new plugins:


Improvements:

Fix time-alignment of master bus on export: Exporting the master bus, and re-importing it, will result in correct alignment, even with complicated combinations of plugins on the mixbuses and master bus, and including the master bus limiter "lookahead".

NOTE: due to technical limitations, it is now only possible to export Tracks, not buses, in the Stem Export dialog. If you want to export the mixbuses as individual files, please solo each mixbus and use "Session->Export to Audio File" to generate time-aligned mixbus outputs through the master bus. This guarantees that all resulting track, mixbus and master output files will align with each other.

New option for Region->Normalize : user may optionally normalize the region to an RMS level, instead of peak.

Add colored-faders option: fader caps will be colored to match the track/group color. To enable this, visit Preferences->Theme.

Improved various aspects of the Insert/Remove Time dialog to make it easier to operate.

Safe Mode ( ignores plugins and playhead zoom+location when opening a session ) : Hold ctrl + click "open" in the Session startup dialog.

The instruments listed in the "New Track/Bus" dialog are now sorted alphabetically.

Allow feedback loops from a "Send" on a mixbus, back to a track input. This will result in a one-buffersize delay on the audio path. To enable this, right-click on a Send, and choose "allow feedback".

Correctly show the number of channels/tracks for both type-0 and type-1 MIDI files.

When importing a type-0 SMF MIDI file, split channels into separate tracks.

Added MIDI map file for Akai MIDIMix device.

Basic support for Avid Artist Mix & Avid Artist Edit control surfaces as MCU devices. Faders, pan, mute, solo, rec-arm and selection are working. These devices only support a limited set of the MCU features.

Default Auto-Input to "Off", to avoid new user reports of immediate noise or feedback after importing or creating tracks.

Add a button to interactively check for New/Updated Harrison LV2 plugins, and automatically download/install them.

If a session is loaded, the Samplerate pulldown is now inactive, to avoid confusion when users changed this setting and it had no effect.

Sample-rate display always shows active (not desired) rate.

"Download & Install License" feature: an alternative way to install the license file, for new users who have trouble finding their HOME folder.

Remember the status of analyze and soundcloud upload checkboxes in ExportDialog, so you don't have to reset them every time you export.

Improved the speed of XML session file read/write.

Improved the speed of Region Export.

Wrap LTC output if the playhead exceeds 24 hours.


Fixes:

"Blink-rec-arms" option wouldn't take effect until Mixbus was restarted. This has been fixed.

Allow a LV2 plugin to mark the session modified/dirty. ( fixes a problem with SetBfree saving its settings if you don't explicitly save the session )

Using arrow-keys on selected mixer strips would recursively affect grouped faders: in a group of 4 faders, a single click would be applied 4 times. This has been fixed.

Don't include session-search paths with templates.

Disallow pin-management for MB channelstrip plugins. ( it's not needed anyway )

Moving start/end markers marks the session as modified/dirty.

MIDI CC automation events (when imported from a MIDI file) should not extend a line backwards to the start of the session.

...and hundreds of smaller tweaks and bug-fixes.


Windows Fixes:

Properly recognize VSTi synths using VST's metadata. In the past we detected MIDI input and audio output, and assumed it was an instrument. This caused some plugins to be instantiated with stereo output when added to a mono channel.

VST threading: prevent concurrent effSetChunk and process() - This is a potential fix for unreliable preset load/restore.

Allow opening sessions with files embedded from removable drives, even when the disk isn't attached. Previously, Windows would prompt you to "insert disk" and wouldn't continue until a disk was mounted on the path.

Convert VST parameter names to UTF8, this time for Windows. This is needed for plugins that use non-ASCII characters in parameter names, such as AirWindows "µ-iness".

You can now have Sessions with localized names containing characters that aren't in the system codepage on Windows. It also fixes the issue where a Session would not open when it was moved into a path with characters that aren't in the system codepage.

Fix a bug when formatting time strings in the Recent Sessions window.

Fix a crash when toggling back and forth between a generic plugin GUI window and a VST plugin's own GUI.


Mac Fixes:

Fix AU song-position and tempo, which was broken in v3.6.
Text cut/copy/paste now correctly uses Cmd+x/c/v on mac, instead of Ctrl.

Previous versions would only utilize physical processors (ignoring hyperthreading processors) This has been fixed to match operation on linux and windows.

Fix Coreaudio Aggregate for separate devices with identical names.


Citation :
New Plugins:

XT-SC Spectral Compressor

The XT-SC is a powerful and easy-to-use multiband compressor which uses advanced DSP derived from our large-format MPC5 film console.

Try it yourself! The XT-SC is available to try in v3.7.

Plugged-In Members will receive a license for XT-SC free, when it becomes available on our store. ( must be subscribed on or before Nov3 )


Micro-Glide

Micro-Glide is an easy-to-use effect that adds width and depth to your vocals and instruments.

Micro-Glide is included in the Essentials Bundle. If you already own the Essentials Bundle, then this plugin will immediately be available in v3.7.




73
Bon bon bon.....
J'ai lu tout le topic.

Histoire de faire avancer la tortue avec quelque chose de concrèt, j'ai téléchargé la Démo du Harrison Mixbus 32C. J'ai fait un rapide niveau/panoramique d'une prise batterie brute.
La comparaison concerne ces sommations:
- Harrison Mix Bus 32C
- Logic X
- Logix X avec Slate Digital VCC (Mode USA)

Précisions et conditions:
Les Loi panoramique sont différentes!!
Logic X: -3dB compensé. Harrison Mixbus: -6dB au centre mono. La loi panoramique n'est pas réglable dans Harrison Mixbus...

- La panoramique sur Logic X va de -64 à +63. J'ai donc calculé des valeurs équivalente car Harrison va de -90 à +90.
- Le niveau des FADER est exactement le même partout (Master compris).
- J'ai calé les trois exemples sonores sur le même niveau de volume. Il est à noter que le bounce fait par Harrison était inférieur de -3dB par rapport à celui produit par Logic X. J'ai ajouté 3dB avec Audacity. Le Bounce fait par Logic X avec le Slate Digital VCC activé était supérieur de 1dB. J'ai donc retiré 1dB avec Audacity. Les sonies sont à peu prêt équivalentes.

WAV 48000Hz/32Bits
MAC OSX 64 bits

1 - LOGIC X :fleche:


2 - HARRISON MB 32C :fleche:


3 - LOGIC X + Slate Digital VCC (Mode USA)

Guitariste du groupe de HXC/Industriel "Slave Machine".

www.slave-machine.com

facebook.com/slavemachine.band

facebook.com/david.slavemachine

[ Dernière édition du message le 07/03/2017 à 12:31:38 ]

74
Peu de temps après la sortie de Mixbus 3, Harrison a ensuite dévoilé Mixbus32C (299 $ en direct), une variante Mixbus DAW incorporant le jeu de fonctions Mixbus 3 et un flux de travail explicitement basé sur la console analogique Harrison 32C. Les deux versions intègrent la compensation d'entrée, la polarité commutable et la compression sur chaque canal, mais où Mixbus 3 comporte, par exemple, un égaliseur à balayage à trois bandes avec un filtre passe-haut et 8 commandes de bus de mixage, Mixbus32C dispose d'un égaliseur de balayage paramétrique à quatre bandes avec Des filtres passe-passe et passe-bas passants de deuxième ordre, indépendamment commutables, et 12 emplacements de bus de mélange, tout comme la console. Harrison a modelé toutes les résistances, condensateurs et transistors dans la console 32C d'origine, ce qui entraîne une bande de chaîne logicielle qui correspond à celle de l'original.
75
Citation :
Harrison a modelé toutes les résistances, condensateurs et transistors dans la console 32C d'origine

Euh ça ne s’appellerait pas du marketing ce genre d'argument ;) ?

Dernière composition "Jean-Jacques"

76
Il ont certainement modélisé finement le circuit, ne serait-ce que pour concevoir la 32C au départ.
Après, est-ce que l'émulation qui en est faite dans Mixbus est aussi précise, effectivement ca m'étonnerait.
77
C'est ce qu'ils affirment pourtant, "every resistor, capacitor, and transistor was modeled.To run this complex DSP on every channel strip was impossible just 5 years ago". Et effectivement ça n'a rien d'impossible de nos jours, d'autres plugins font ce genre de modélisations.
78
En relisant les posts précédents je vois qu'il y a peut être confusion. On est bien d'accord que ce n'est pas toute la console qui est modelisée mais juste son eq ?

Sinon la nouvelle version de Mixbus 32C arrive demain et est déjà disponible pour les "Plugged-In members".

Je ne suis pas censé dévoiler ce qui a de nouveau, mais je pense que je peux au moins évoquer le prix de la mise à jour :

Citation :
Mixbus v4 was a free update for our members; but 32C is our high-end product and will cost more to upgrade. Non-members will pay between $79 and $199 for the upgrade, depending on their previous purchases. For Plugged-In members, the update price for 32C is only $39!

[ Dernière édition du message le 30/04/2017 à 11:09:19 ]