< Tous les avis Roland SDD-320 Dimension D
Roland SDD-320 Dimension D
Roland SDD-320 Dimension D
moosers moosers
Publié le 26/08/10 à 02:40
contenu en anglais (contenu en anglais)
The Roland SDD-320 Dimension D is a rare outboard stereo chorus effects unit. It's unique in that it doesn't have much to work with in terms of parameters, although this makes it incredibly easy to use. It's an analog piece of gear consisting of both XLR and 1/4" connections for both inputs and outputs of the two channels. It is rack mountable and will take up two spaces in a traditional rack space.

UTILIZATION

Using the Roland SDD-320 Dimension D couldn't be simpler! It simply has a series of five buttons that will give you a range of different amounts of stereo chorus. All you have to do is patch through to this and let it do the work. You really don't need to know much to use this! A manual shouldn't be necessary for this reason...

SOUND QUALITY

The Roland SDD-320 Dimension D is undoubtedly one of the best chorus effects that I've used to date. It sounds really lush and full, and it sounds so good that it really doesn't matter that there aren't parameters to tweak the sound. It's also great for spatial effects and for stereo spreading. I've only used the SDD-320 Dimension D on electric guitar and a Fender Rhdoes, and on both it sounded truly awesome. It pretty much does what it does without room for tweaking, but what it does sounds great!

OVERALL OPINION

The Roland SDD-320 Dimension D is a classic effects unit that's pretty well sought after, as you aren't going to see too many of these around. Those who do own one of these will surely want to hold onto it, so chances are you're not even going to see too many of these changing hands as it's one of the best stereo chorus boxes ever made. If you ever get a chance to try this thing out, throw anything through it and hear the magic!