Créer un compte

(2 avis)
(1 avis)
  • nickname009nickname009

Evidence Audio Lyric HGPublié le 24/04/11 à 04:09
    contenu en anglais (contenu en anglais)
    I've been seeing and hearing mixed reviews about this cable, most of which are positive but at the same time I've seen quite a few of them coming back as defects so it's hard to say exactly how good this cable is in terms of reliability, I was lucky enough to get one that was working perfectly and gigged with it a few times. It's a very STIFF cable, not really flexible and thus tangles up and STAYS tangled up...I guess it'd be more suitable as a studio cable? It sounds great though of course, but for the price, I'd imagine this being the absolute perfect cable. Is it the perfect cable? No.

The tone is great but I get some really great sounds from just using my other cables (older samson armored cable, core one silver bullet cables) for half the price! Not only that, but the other cables I own are flexible and great for both studio and live use. So why is this cable so much better? I really can't say, I can tell the construction is good and the quality is great but some of it hype. Especially the part about how one end is meant for the guitar and one end is meant for the amp, talk to any amp tech or anybody that knows anything about electrical currents and you'll see that concept makes no logical sense. Just try it, switch the connections and you'll hear absolutely no difference in sound!

So I've pretty much retired this cable as I've found other cables just as good for cheaper, with the same lifetime guarantee and are suitable for both live AND studio use. This cable is definitely over-hyped! It's really good, yes but it's not everything it promises to be.
  • lifolifo

Excellent

Evidence Audio Lyric HGPublié le 26/02/11 à 08:10
    J'utilise la marque Evidence audio depuis 3 ans. J'ai essayé Fender platinium, planet waves et Monster

C'est la meilleure définition que j'ai entendu. Attention ce sont des cables rigides (bien pour le studio)

Le prix est assez élevé mais le résultat est flagrant

J'ai équipé tout mon matériel avec la gamme Evidence (Lyric, siren, monorail)
  • Mark TwangMark Twang

Evidence Audio Lyric HGPublié le 10/12/08 à 14:14
    Du très bon câble, qui fait ce qu'on lui demande : véhiculer le signal sans parasite et sans perte audible de fréquence. 10/10 pour la qualité mais faites attention à l'usage que vous en aurez : le look de ces câbles est magnifique, mais il est bien trop rigide pour la scène si vous avez l'habitude de sauter partout. Il est en tout cas excellent en studio : les câbles de cette qualité sont indispensables dès lors qu'on travaille avec une longueur conséquente (plus de 6m).

Analyse de l’audience (Google Analytics)
Publicités (Google Ads)
Marketing (Meta Pixel)

Analyse de l’audience (Google Analytics)

Publicités (Google Ads)

Marketing (Meta Pixel)