Créer un compte

Anwida GEQ15V
Anwida GEQ15V
moosers moosers
Publié le 22/10/10 à 07:54
contenu en anglais (contenu en anglais)
The Anwida GEQ15V is a simple graphic equalizer plug-in that comes in both VST, Audio Units, and Direct X forms. It's not available for Pro Tools unless you've got a VST to RTAS plug-in wrapper. I used to have this plug-in on my old PC system, but haven't used it in a few years since I got Pro Tools. It's been a while so I don't remember the installation process very much, but since I had a Cubase SX system where VST plug-ins could be used, everything worked fine. Anyone and everyone should be able to use this right off the bat, as it's really just a 15 band EQ with no extra features really. The band frequencies range from 25 Hz to 16 kHz, and you can set the gain range to either 6 db or 12 db. It also has a gain output knob built into it. It's so easy to use that a manual isn't really necessary.

SUITABILITY/PERFORMANCE

While I no longer have been running this plug-in, when I did it was in Cubase SX and with a Hewlatt Packard lap top computer. I was running Cubase SX 2.0 and later 3 with a computer that had a 3.0 Ghz processor and 2 GB of RAM. I didn't have too much trouble running the Anwida GEQ15V as a VST plug-in in Cubase within this system. It's definitely not a high processing power guzzling plug-in, so I would think that most users would be able to run this without an issue.

OVERALL OPINION

I can't really say that there is anything that stands out about the Anwida GEQ15V equalizer except that it's available at a very low price for a plug-in. It can do the job, but looking back I'm not convinced that it's a professional plug-in. It just doesn't have the warmest or most authentic sound when compared with many of the EQ plug-in that I'm using now. It's an okay graphic EQ for what it is, and while it's cheap, I do believe you can find better sounding plug-in EQ's out there even at this cheap price. I'd recommend checking out some of the URS and Massey plug-ins that give a lot of bang for their buck before this one...

Analyse de l’audience (Google Analytics)
Publicités (Google Ads)
Marketing (Meta Pixel)

Analyse de l’audience (Google Analytics)

Publicités (Google Ads)

Marketing (Meta Pixel)