Sujet de la discussionPosté le 28/03/2005 à 21:22:11Direct sound device allready allocated
Bonjour,
Gros probleme de configuration avec ma carte RME Hammerfall 9652 :
Quand je clic sur START au bout de qq secondes j'ai le message "Direct sound device allready allocated" puis " error initializing direct sound ! " voilà quelqu'un saurait résoudre mon probleme ?
kronky
430
Posteur·euse AFfamé·e
Membre depuis 21 ans
2Posté le 29/03/2005 à 18:20:13
Salut,
Issu de la FAQ du site :
Citation : - I get error: "DirectSound device already allocated" or "Cannot open Wave input device"
Sound device is in use by another application. Close this application and try again.
Your sound card is not Full Duplex or it's not properly configured. Check sound card setup - if there is some option like "Full Duplex enable" make sure it is turned on. Refer to your sound card user manual for complete info about configuring Full Duplex.
Old Creative ISA cards (SB16/AWE32/64) are half duplex cards that do not support simultaneous sampling and playback in 16bit resolution. With these and similar cards you must turn off 16-bit option in setup dialog, so 16bit mode is used for sampling and playback is at 8bits. This is the limitation of these cards and not Guitar FX BOX software.
Check that you specified correct devices in the Setup dialog. Do not use 'Game compatible' , 'Voice modem' or similar devices.
Try using different sample rate. Some cards support only specific sample rates.
Obtain and install the latest drivers for your sound card.
Vérifie déjà tout ça. ;)
Au passage, faut penser de temps en temps à consulter les sites officiels, et en particulier les FAQ et les forum, ça aide...