Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Quelle carte mère pour une carte son Hoontech DSP 24 ADDA2000 sans craquements!

  • 9 réponses
  • 3 participants
  • 861 vues
  • 1 follower
Sujet de la discussion Quelle carte mère pour une carte son Hoontech DSP 24 ADDA2000 sans craquements!
Voila tout est dans le sujet, j'ai actuellement une Matsonic avec un Chipset VIA kt266a et j'ai essayé tout les réglages de buffers possible, mais j'ai tjs un craquement irrégulier ( en gros 5 à 6 sur une prise de 4min) quelque soit la taille des bufers sa ne change rien.
un petit coup de main SVP
2
Oui je sais c'est un sujet qui fait mal :??:
3
Salut, moi j'ai une carte MSI à base de chipset via (video, LAN, USB, son intégrés)
ça marche très bien.

en 44khz / 16 bits
2 HDD: 1 HDD system de 40GB 7200 tpm, 1 HDD son de 40 GB 7200 tpm.

Est-ce que seule la carte mère est en cause ?
Je veux dire, est-ce que ton (tes?) HDD sont assez rapides ? pas trop pleins ?

Quel est ton OS ?
Est-il optimisé pour l'audio.

Les craquements sont là à toutes les fréquences d'échantillonage ?
4
C'est vrai qu'elle a des problèmes avec les chipset VIA cette carte.
Sinon t'as quel niveau de drivers pour ta carte, avec la v8 j'ais plutot bien resolu ce problème (à condition de ne pas trop surcharger en pistes et en effets ...). Avec une taille de buffer de 512 pour les gros projets et 256 sinon.
5
Merci pour ta reponse, mon HDD tourne a 7200t/min, 15G sur 60G, PC reserver pour la MAO, XP pro optimisé, mais craquements de merde a toute les fréquence!!!!
6
>Blueco tu la trouvée ou ta version 8? mon problème est que ce n'est pas des craquements du au buffers, car quelque soit la fréquence, le bit, le pilote, jai tjs ces craquements qui tombe de temps en temps...
7
Je connais bien ton problème sacom', j'ais vecu avec pendant bien longtemps. Du coup pas mal de prise de mes ancien morceaux sont avec des craquements (j'avais fini par etre tellement degouté que je continuais qd meme :((( ) Comme j'ais pas les moyen pour un RME ...

Je cherche le liens pour les drivers, je reviens :8)
8

Citation : Hello!

We have now uploaded a public beta version of the new ESI driver for the DSP24 series of hardware to our website. In the next days we will update our website with information about driver installation and more details about this release.

However, because of the strong demand on this forum, the driver for Windows 2000 and XP is available for download already now for our Q&A users: dsp24ewdm80rc1.zip

In order to install it, please uninstall the old driver first via External Links / Output Mixer (goto Help -> Uninstall Driver, click on Uninstall driver). After the reboot, point the hardware detection to the path in which you have unzipped the driver files. Make sure to select manual driver installation for advanced users in the hardware detection wizard.

Note that this new driver installs 2 devices while the previous DSP24 drivers did install only one. This means that hardware detection will run twice for the two devices.

If you are unsure about this procedure installing the driver, please wait a couple of days until we provide detailed installation instructions. This driver is only released now due to the popular demand of the users on the forum.

We have tested and compared the performance of the driver with the old DSP24 driver and with drivers of other Envy24 based cards from other manufacturers. Our test results show that when using ASIO, the latency and CPU load (= general performance) is on the highest possible level, unreached by other vendors to this extend. During that test we also noticed that one of the other vendors using the Envy24 chip is displaying wrong information about the latency in ms (e.g. 1.5ms when it is in reality 5ms) under Cubase SX 2.x and Nuendo 2.x in their latest driver. We ensure you that the new ESI E-WDM driver for the DSP24 card shows the correct latency and provides great performance with buffer sizes down to 64 or even 48 on fast systems.

Known issues:

- the driver does not support multiple DSP24 cards in one system at the moment (will be added later)
- the driver does not support the Int. Audio section (AC-97 codec) of the DSP24 card
- other ESI drivers must be removed totally before installing this driver (e.g. if you tested the Audioterminal 010 driver or if you received an earlier ESI pre-beta version)

Please note that believe that a final release can be made in this year or early next year - this also depends on the feedback that we receive from you.

If you have any comments, ideas or suggestions, please use this Q&A forum.

Best regards,

Claus




C'est la :

http://www.staudio.com/data/dsp24ewdm80rc1.zip
9
Merci beaucoup pour ton coup de main ca fait chaud au coeur!! pour toi, sa ne viens pas de la CM????
10
Peut-etre, mais j'ais changé de pc (pas une bete de course juste un upgrade)