Oktava MK-319
moosers moosers
Publié le 19/04/09 à 20:50
contenu en anglais (contenu en anglais)
The Oktava MK 319 is a large diaphragm condenser microphone, designed for use in the recording studio. While it is designed for studio use, it will also work in the live setting, as it is cheap enough that you don't have to worry a great deal about it breaking if you are looking for a reliable condenser microphone to record live shows. It is a well built, sturdy microphone that will last a good amount of time if treated right. The shock mount for the Oktava MK 319 usually comes separately, but is sometimes sold together with the mic.

OVERALL OPINION

I've been using the Oktava MK 319 for about a year and have found it to be a good, cheap option for a large diaphragm condenser mic. I have used this microphone for a wide array of recording applications, including for male and female lead vocals, as well as back up vocals, acoustic guitar, trumpet, saxophone, and a variety of other things. It is usually the mic that I would use if I am out of top end condenser microphones but need another one for another instrument. The sound quality of the Oktava MK 319 is pretty full sounding, which is what makes it a good vocal mic. However, it isn't the richest sounding microphone and wouldn't recommend it for recording professionals unless you have no other choice. The price of the Oktava MK 319 is what makes it such a nice option. You can get this good sounding condenser mic for an extremely reasonable price, making it perfect for home studio owners. While it won't ever match the sound of a Neumann or another top end condenser mic, it is a nice substitute for those who cannot afford a top tier mic. I would recommend the Oktava MK 319 to home studio owners looking for a cheap condenser microphone to add to their arsenal.