Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Mise à jour 1.11 de l'OS du Roland VR-09 MK1

  • 1 réponse
  • 2 participants
  • 1 085 vues
  • 2 followers
1 Mise à jour 1.11 de l'OS du Roland VR-09 MK1
Avec la sortie du VR-09B et du VR-730, il y a une mise à jour de l'OS du VR-09 MK1 :
https://www.roland.com/fr/support/by_product/v-combo_vr-09/updates_drivers/b653f135-3309-405e-b0fa-96502987fcbc/

« Additional Functions
"TYPE 3" was added to Rotary Type for Organ.
"Woofer Rise Time," "Tweeter Rise Time," "Woofer Fall Time," and "Tweeter Fall Time" were added to the rotary effect parameters.
It is now possible to brake the rotation of a rotary effect.
It is now possible to mix a dry sound into the overdrive effect.
A metronome function was added.
A function for importing WAVE files into the Looper was added.
Phrases recorded using the Looper can now be deleted.
Edited synthesizer sounds can now be returned to their factory-default values in single-tone units.
Functionality Improvements
Harmonic bar settings can now be displayed as numerical values as well.
The maximum value of the organ's on/off click level was expanded to 63.
The Transpose setting range was expanded to C0 through C8.
Changing the octave was made possible for "organ pedal parts" and "drum parts." »

Ni dieu ni clavier maître

[ Dernière édition du message le 14/09/2017 à 00:11:58 ]

2
@captainAmerica

Merci pour l'info. J'avais fait la mise à jour le 13 septembre. Le troisième effet rotary apporte du mieux.
J'avais acheté une pédale Electro Harmonix Lester K (excellent rapport qualité prix) entre temps mais avec cette mise à jour 1.11 le VR-09 devient une référence. Au delà de l'amélioration de l'effet Leslie quelques sons de pianos électriques sont intéressants. Je n'ai pas identifié les nouveaux sons synthétiques.
Pour l'utilisation des nouveautés apportées il faut télécharger sur le site de Roland le manuel utilisateur commun au VR09 et au VR 730. Merci Roland !