Sujet de la discussionPosté le 15/11/2016 à 15:43:35Branchement Tube Work RT II 922 / Yamaha MG16/4
Bonjour,
Question pour les experts de ce type de branchement.
Je souhaite brancher un Tube Work RT II 922 directement sur une entrée de ma table Yamaha MG16/4, celle ci allant dans un amplis Hi-Fi SCOTT et allant ensuite dans deux JBL 4311.
Ci joint les sorties/niveaux du RT 922
LINE OUT JACK (Ch A) — Line level output jack. This level will drive basic power amps, and
operate at nominal line levels (0 dBm). Use Channel A for MONO operation, however an identical
signal is available at Channel B line output in MONO operation. INST. OUT JACK (Ch A) — Instrument (guitar) level output level jack. This output should be
used to connect the unit to the input of a regular combo or stage amplifier instrument input. LINE OUT JACK (Ch B) — Line level output jack. This level will drive basic power amps, and
operate at nominal line levels (0 dBm). INST. OUT JACK (Ch B) — Instrument (guitar) level output level jack. This output should be
used to connect the unit to the input of a regular combo or stage amplifier instrument input. EFFECTS SEND LEVEL — Adjusts level output for effects send. EFFECTS SEND JACK — Effects send (OUT). EFFECTS RECEIVE LEVEL (Ch A) — Adjusts receive sensitivity for Channel A effects. EFFECTS RECEIVE JACK (Ch A) — Effects receive jack for Channel A. NOTE: Use only this
jack for receiving MONO effects. The signal will automatically be fed into Channel B receive.
Both receive level controls can be adjusted (Use both A and B input jacks for receiving true
stereo or “panning” effects). EFFECTS RECEIVE JACK (Ch B) — Effects receive jack for Ch B. NOTE: True Stereo operation
is obtained when using a stereo or “panning” effects device plugged into both A & B Effects
Receive Jacks. Stereo outputs A & B (both line and instrument level) can then be routed
to either a stereo power amp, or two separate combo amps, etc. DRY OUT JACKS — Both Line and Instrument level output jacks for dry (before and independent
of effects section) signal. These outputs can be used for monitoring and/or additional
effects, remote patching applications, etc.
Et ci joint les entrées/niveau de la Yamaha :
J'en suis à peut être utiliser les entrées d'insert, mais j'aimerais une confirmation.
Est ce qu'un boitier DI serait une solution ?
Merci d'avance pour vos réponses !
oldfellow
1528
AFicionado·a
Membre depuis 20 ans
2Posté le 15/11/2016 à 16:06:06
Bonjour,
Quel est ton problème ?
Techniquement parlant, les sorties "line out" du préampli ont un niveau compatible avec les entrées "Line input" de la table. Il n'y a pas de risque à essayer.
Toutefois, si ton préampli est dépourvu d'une simulation de baffles, le résultat risque d'être décevant. Un son de guitare se forge à travers un préampli suivi d'un ampli de puissance conçu pour, lui-même suivi par des haut-parleurs spécifiques.
Un ampli et des enceintes Hi-Fi ne permettent pas d'obtenir un son correct si le préampli ne dispose pas d'une simulation de ces derniers éléments.