Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Ensoniq Mirage
Photos
1/124
Ensoniq Mirage

Sujet Frequence

  • 1 réponse
  • 2 participants
  • 151 vues
  • 1 follower
1 Frequence
Bonjour
Quelqu'un pourrait m expliquer svp comment on règle les fréquences avant de sampler , les paramètres 73 et 74, faut aller vers le haut ou vers le bas.
Merci
2
73/Sample Time Adjust (30-99)

This adjusts the rate at which the Mirage will sample. It is expressed in time between samples, however, rather than rate. This parameter sets the time, in microseconds, between individual samples. Combined with the SAMPEE START and SAMPEE END parameters, it will determine the duration of the wavesample. The value is expressed in microseconds with VAEUE 34 corresponding to the default sample rate of 29kHz and VAEUE 99 corresponding to the minimum sample rate of lOkHz. A higher number will yield a longer sample time, but with a loss of audio quality.

74/Input Filter Frequency (00-99)

Filter cutoff frequency adjustment that will determine the maximum frequency that the Mirage will allow through to the input when sampling. It is adjustable from 50Hz at VALUE 0 to 15kHz at VALUE 99.


Bah tu règles la fréquence comme tu veux, pour le paramètre 73, plus la valeur est basse et meilleure est la qualité, plus la valeur est haute et plus le son est dégradé ( mais pas forcément moins intéressant ). Je t'invite à faire des tests toi-même pour te rendre compte, genre avec une boucle de batterie.

Apparemment le 74 est un filtre "pré-sampling" qui sera complètement ouvert à 99 et fermè à , Je t'invite également à faire des tests.

[ Dernière édition du message le 08/06/2023 à 09:33:18 ]