Sujet de la discussionPosté le 25/12/2002 à 03:39:01Reason 2 : comment activer le rewire pour passer sur Cubase SX ?
Voilà,
je suis sur OS X et j'aimerai utiliser Cubase SX comme sequencer car meme si celui de reason est sympa,le cubase me parait bien plus puissant...
Si quelqu'un à le courage de m'expliquer c'est cool !
J'ai vu qu'il y avait le modul rewire reason dans cubase mais meme en activant les channels : rien ne passe...
Merci d'avance pour votre aide !
Joyeux Noel !
Vive reason !
dsy
4313
Squatteur·euse d’AF
Membre depuis 22 ans
2Posté le 25/12/2002 à 09:56:18
1. Pull down the Devices menu and select the menu item with the name of the ReWire application. All recognized ReWire compatible applications will be available on the menu.
The ReWire panel appears. This consists of a number of rows, one for each available ReWire channel.
2. Click on the green buttons in the "Active" column to activate/deactivate the desired channels.
The buttons light up to indicate activated channels. Please note that the more ReWire channels you activate, the more processing power is required.
For information about exactly what signal is carried on each channel, see the documentation of the synthesizer application.
3. If desired, double click on the labels in the right column, and type in another name.
These labels will be used in the Cubase SX/SL Mixer to identify the ReWire channels
J'avais essayer la manipulation décrite dans le manuel (voir post précédent) sans problème particulier, essaie de mettre à jour les 2 programmes peut-être.