< Tous les avis Spectrasonics Stylus RMX
Spectrasonics Stylus RMX
afterglow479 afterglow479
Publié le 05/10/08 à 14:56
contenu en anglais (contenu en anglais)
Stylus installed on my system without a hitch. I didn't have any issues with compatibility or installation errors. Setting it up is also very simple. After you get your serial key registered you just have to set your DAW to add it to the VST library if you are using a PC like I am. After that you will be good to start making beats. The manual is okay, I actually had to go online a few times to search out answers to a few questions that the manual didn't cover. It mostly hits the mark though.

SUITABILITY/PERFORMANCE

I have a custom built PC that runs Windows XP. I have a very nice dual core Intel processor, and plenty of RAM to go with it - 4GB. Stylus works just fine on my system, the performance is great. It uses a surprisingly small amount of CPU for me, maybe less than 2%. You are going to get some great electronic drum sounds out of this program while barely taking a hit on your system resources, which is great for that genre of music since it tends to be very FX heavy which taxes the CPU and RAM. It's very stable.

OVERALL OPINION

I have been using Stylus for a few years now in its various incarnations. This is usually my go to piece of software for creating electronic sounding beats. There is an impressively huge library of sounds for you to sort through, and once you find something remotely relevant to your project, you can tweak it to your specifications with the in-depth tools that Stylus provides to you. What I really like about this plug-in is that it's as complicated as you want it to be. If you just want to load up a preset and make a beat straight away - you can do that, you don't have to twiddle any knobs. If you want to really nail your sound though, you can edit the minute details of your sounds. The value on this software is great, you can get fantastic sounding beats from this. I would definitely recommend it.