Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Help plugin Waves sur Fl-Studio !

• 3 réponses
  • 2 participants
  • 2 345 vues
  • 2 followers
Sujet de la discussion Help plugin Waves sur Fl-Studio !
Bonjour,

J'ai décidé de profité de l'offre anniversaire de Waves pour m'offrir le bundle Platinum, l'installation et l'activation sur Waves Central c'est bien passé et j'ai pu ouvrir le WavesShell dans mon mixeur, le gros soucis c'est que la liste des plugins que je devrais avoir est incomplète, voir l'image :

1538406293-screen.png

Comment faire ? J'ai regardé dans le dossier Waves qui est installé dans le C:Program Files mais il n'y a pas les .dll pour chaque plugins du coup obligé de passer par ce fameux Shellwaves.

Je précise que je suis sous Fl-Studio 10 peut-être serait-ce un problème de compatibilité ?

En vous remerciant d'avance.
2

si tu as charger ton plug avec waves central, tu as peut être chargé la v10...et là, c'est le bordel .. 

j'y suis en plein avec la hotline. va sur le forum waves v10 de audiofanzine...tu vas comprendre;

bon courage....icon_cry.gif

3
D'accord je vais voir ça, tu es aussi sur FlStudio 10 ou c'est un problème globale sur plusieurs logiciels MAO ?
4
J'ai envoyé un message au support et sa solution à marché je vous envoi ce qu'il m'a envoyé ça peut toujours dépanné quelqu'un :

Thank you for contacting Waves Tech-Support.

Version 9 products can only be installed from a dedicated offline Installer.
Waves Central will only install or update to V10 using the online/easy install and activate option and that will not work unless V10 licenses are owned.

Install V9.92 following the steps below:
1. Quit any host application.
2. Download the v.9.92 Offline Installer for Windows | Mac.
3. Unzip the folder to your desktop.
4. Launch Waves Central and click on Install Products.
5. In the left panel, click on Select Offline Installer.
6. When prompted, highlight the Waves- 24.5.18 folder on your desktop and click Select folder/Open.
7. In the middle panel, select the products you wish to install.
8. Click Install.

Verify all licenses are activated on your system:
1. Launch Waves Central
2. On the top bar, click Licenses> Local Licenses.
3. Select your local device and make sure your licenses of all versions are activated.
4. In case you are missing some of the licenses, refer to the Activate Licenses article on our support page and follow the steps mentioned in it.

Run the Organizer for Pc:
1. Download the V9-V10 Organizer for PC and unzip it to your desktop
2. Right-Click the file named V9-V10 Organizer and select Run As Administrator.

The Organizer will now go over the Waves licenses activated on your system and verify that only the correct version of your plugins is installed on your machine.
Once the Organizer is done you can quit the Terminal window and delete the file from your desktop.

Les liens sont disponibles sur le site et si vous comprenez pas quelque chose dite moi, voilà pu qu'à tester tout ça :bravo: