Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Universal Audio UAD-2 Quad
Photos
1/388
Universal Audio UAD-2 Quad

Sujet NEWS : nouveau Soft v5.3 et 3 nouveaux plug-in !

  • 55 réponses
  • 14 participants
  • 3 622 vues
  • 0 follower
Sujet de la discussion NEWS : nouveau Soft v5.3 et 3 nouveaux plug-in !
Voila le communiqué :

UAD Software version 5.3 is now available for download. Version 5.3 includes 14-day fully-functional trials of the new UAD 4K Channel Strip, UAD 4K Buss Compressor, and Cooper Time Cube MkII delay. Keep in mind, you can use your March 20% Off Coupon towards the purchase of the new plug-ins released in version 5.3. But remember the coupon expires on March 31st at 11:59pm, Pacific Time.

UAD 4K Plug-Ins
The UAD 4K Channel Strip is an exacting circuit emulation of the SSL 4000 G+*, complete with the Type E “black knob” four-band EQ widely held to be the favorite in SSL’s console lineage. The companion UAD 4K Buss Compressor, with its simple control set and wonderfully transparent compression characteristics, faithfully models the 4000 G+* buss compressor. With their intuitive EQ rich with colorful band interdependencies and wide range of transparent to in-your-face VCA compression characteristics, both UAD 4K plug-ins painstakingly emulate the console channel and buss compressor from the 4000 in all its hit-making glory. The UAD 4K Channel Strip sells for $249, while the UAD 4K Buss Compressor is available for $199. Each of the UAD 4K plug-ins includes a 14-day fully functional demo and is now available for purchase to UAD-1 and UAD-2 owners.

• UAD 4K Channel Strip emulates hit-making sound of SSL 4000
• Circuit emulation of the 4000 G+ with Type E “black knob” EQ & Filters
• Flexible Compressor range from transparent to “in your face”
• Specially tailored dynamics ideal for compressing the full mix
• Fixed Attack, Release and Ratio settings

Cooper Time Cube MkII
The original Cooper Time Cube was a Duane Cooper and Bill Putnam collaborative design that brought a garden hose-based mechanical delay to the world in 1971. Since then the Cooper Time Cube has achieved cult status as one of the most unique delay lines ever made. The Cooper Time Cube is famous for its spectacular short delay and doubling effects and its renowned ability to sit perfectly in the mix. The Cooper Time Cube MkII is a feature-enhanced evolution on the original delay system design. While the plug-in retains the mechanical delay sound of the original hardware, it goes further by offering all the necessary features expected from a modern device: Delay, Decay, Pan and Volume controls plus Tempo Sync and Automation for each of the two independent delay lines. The Cooper Time Cube Mk II includes a 14-day fully functional demo and is now available for purchase to UAD-2 owners for $149.

• Designed by Duane Cooper and Bill Putnam—highly unique delay
• All the vibe of the original, with modern feature enhancements
• Two independent delay lines with Delay, Decay, Pan and Volume
• “Coils” recreates the original sound of the CTC regardless of Delay setting
• Tempo Sync, Treble and Bass tone controls, HPF and Wet Solo


aaahhh c'est mon banquier qui va faire la gueule......... :(((
Afficher le sujet de la discussion
11
Intéressant, mais pas de version SE pour l'uad-1 :|
...
12


4 k bus comp 10 mono 8 stereo

4 k channel strip 4 mono 2 stereo (ds le manuel ils expliquent que la PAN LAW du chanel strip est une emu de l'original,et ce afin de recréer au mieux une console SSL si désiré)

cooper time non dispo

effectivement UA tend a priviliégé les possesseurs de UAd-2 ce qui était a prevoir mm si c'est dommage pour les autres (bon la carte UAD-1 avec ts les plugin reste interressante quand mm)
13
Bon j'ai testé vite fait, sur un mix sur lequel je bosse, evidemment j'avais mixer en fonction de la 88RS donc mon jugement ne peut etre super precis, mais, j'ai reperé donc une net difference de philosophie entre neve et ssl, et du coup on retrouve bien les deux characteristiques de chaques marques.

Le SSL est beaucoup plus afuté et precis, là ou la neve sera plus large et "baveuse". Les bas m'ont l'air donc moins fat sur la ssl.

Le comp est un peu plus nerveux et fait claquer plus vite sur une snare que la neve.

Les Eq dans l'ensemble ont l'air assez soft, comme les coupe bas. Je pense que l'interet se situe plus dans la compression. Mais a mon avis c'est une super alternative a la 88RS. Achat pour moi.
14
En tout cas excellente news pour les UAD users qui lorgnaient du coté du duende,

la y'a mm plus a reflechir (et on peux faire confiance a UA niveau qualité de l'emus)

commercialement c'est un coup de génie,

ca sent les topics "SSL UAD vs SSL waves ltd vs SSL duende" a foison
15
J'ai hâte de tester cette tranche SSL.
Je voulais utilisé mon coupon de Mars pour la Neve et là du coup j'hésite...
Des coupons il y en a régulièrement chez UA ?
16
Niveau coupon cette année c'est la foire mm,

25 usd de bon tous les mois en ce moment,

la ce moi ci c'est 2 x 25 usd + 20 % off de mon coté
17
Ouais la meme pour moi, j'ai calculé qu'elle devrait me revenir a 110 euros. Y'a meme pas a reflechir.

J'ai testé encore quelques trucs. Sur une batterie c'est vraiment plus mon truc, comparé a la 88rs. plus precis et punchy, du coup pour les rythme rapide c'est classe.

Nan franchement là ils ont assurés a mort avec ce truc. En plus visuellement c'est plus proche de la vraie console que les waves (un detail ceci dit)
18

Citation : j'ai calculé qu'elle devrait me revenir a 110 euros.

Comment tu fais ça ?
Moi j'ai un coupon de 25$ + un coupon de 20% et ça me l'a fait donc à 180$ en appliquant les deux.
19
J'ai un bout de vouncher qui me reste en plus :bravo:
20
Et la conversion usd => euros fait le reste