Shadow Hills Industries Mastering Compressor

• U-FLYstudioU-FLYstudio

Une Star du mastering ?

Shadow Hills Industries Mastering CompressorPublié le 11/11/19 à 20:50
    3 photos
    Bon , on va commencer par les choses qui fâchent !
    oui c'est très très cher ! en gros avec l'alim, dans les 10 000€

quand on ouvre les cartons de son shadowhills, il faut bien l'admettre on est impressionné par la gueule de la machine, c'est beau, c'est lourd.

à l'allumage on a du noir et du vert plein les yeux et là on commence à envoyer de l'audio en se demandant si on a bien fait de faire une carte bleue de 10 000€ .

comme je connais bien le plug , je suis assez à l'aise avec les deux compresseurs du Shadow.
    Bon , on va commencer par les choses qui fâchent !
    oui c'est très très cher ! en gros avec l'alim, dans les 10 000€

en haut on trouve un compresseur OPTO très doux type LA2A et en bas un compresseur Discrete VCA rms (type SSL, Smart, Vertigo VSC2, GML8900), punch mais moins précis que le GML.
    et là ce qui me tue directement, c'est la dynamique, la vivacité et la sensation de puissance électrique dans le signal,
    wouaaahhh, c'est vivant !!!
    ça sort des mes KH 310 avec une vitesse incroyable, alors que le plug reste coincé entre mes deux moniteurs .
    oui certes ! les effets de compressions du plug UAD sont vraiment très ressemblants, mais la partie ressentie, "électrique", dynamique de la machine hardware me convaint directement des 9500€ d'écart !!!
    la largeur stéréo comparé au plug est aussi incroyable,
    j'adore le gain makeup du compresseur opto pour charger ou surcharger l'étage suivant du compresseur discret . en fait on a vraiment deux machines en une.
    chacun des circuits de compression fait bien remonter les bas niveaux, charge bien la densité du signal d'origine, mais de deux manières différentes et très complémentaires. la gestion de la transitoire sur le compresseur discret n'est pas la meilleure de mes comp, le Vertigo est vraiment au dessus en fait.

*Avec le recule, Deux ans plus tard, j'ai fini par revendre le Shadow Hills, j'arrivais souvent à mieux avec mon Vertigo VSC2 et surtout mon GML 8900, je m'en servait au final beaucoup trop peu

j'ai fait un petit exemple vidéo tout bête et tout doux ici :

et une autre un peu plus "1176" ;-) :

• moosersmoosers

Shadow Hills Industries Mastering CompressorPublié le 24/08/10 à 04:47
    contenu en anglais (contenu en anglais)
    The Shadow Hills Industries Mastering Compressor is a top tier stereo dynamic processor that is, as obviously stated by the name, intended for professional mastering. A piece of gear like this in a mastering studio is really what sets professionals from amateurs, as this is a serious, serious compressor. I'm not a mastering engineer, but the studio that I work at has a mastering studio and has one of these in there. It's an analog piece of gear, although I'm not sure on the connections since it's always been hooked up there. It is rack mountable, but it's huge and I'm not sure exactly how many spaces it would take up. It's so bulky that it should really have it's own rack!

UTILIZATION

Using the Shadow Hills Industries Mastering Compressor definitley takes some practice. While most of the parameters are self explanatory, some will require a bit of background info, or at least a few minutes to play around with it. Just take a quick look at an up close picture of one of these to get an idea of what we're working with here! It's definitely this amount of control that makes this a very special compressor. A manual would definitely helpful if you just bought one.

SOUND QUALITY

As far as mastering compressors go that I've used or heard used before, the Shadow Hills Industries Mastering Compressor is one of the best. It gives life to everything that is run through it and because there are so many different options, you can shape things in many different ways. It seems to be the go to compressor in the mastering studio on site for sure. There is really endless control here, making it possible to go in so many different directions with it, and ultimately giving you the tools needed to master each and every song properly. I'm sure that this would sound great for mixing as well, but it's really more than would be needed for a mixing application. That isn't to say that I wouldn't mind trying it sometime...

OVERALL OPINION

If you're looking for a serious mastering compressor to build your mastering studio around, the Shadow Hills Industries Mastering Compressor is a great place to start. This is the real deal, and the real deal will certainly cost you a good amount of money. It's all relative, so if you're looking to put together a real mastering studio, you know you're going to be spending some real money. Absolutely a compressor/limiter you need to know about if you're building a professional mastering suite.