Créer un compte

Cible : Débutants
  • Wilf-jzWilf-jz

Bonne guitare pour débuter

Yamaha CS40Publié le 24/11/19 à 02:19
    Guitare classique 3/4 nylon.

Comme beaucoup de guitares de la marque, c'est un bon rapport qualité prix.
    Pas beaucoup de projection (mais c'est une 3/4) et pas beaucoup de personnalité.

Idéale pour un enfant (9-11 ans) qui débute la guitare, et n'aura pas nécessairement
    une idée précise du son qu'il souhaite avoir. Les finitions sont correctes, sans
    beaucoup de fioritures,

La taille et la neutralité du son font que votre enfant gardera cette guitare deux ans tout au plus avant de passer à des modèles taille adulte, et sans doute plus personnalisés.

On en trouve facilement d'occasion, et vous n'aurez pas de mal à revendre la votre.
    Guitare classique 3/4 nylon.

Comme beaucoup de guitares de la marque, c'est un bon rapport qualité prix.

beaucoup de fioritures,

• King LoudnessKing Loudness

Pas une mauvaise guitare

Yamaha CS40Publié le 01/02/12 à 04:37
    contenu en anglais (contenu en anglais)
    The Yamaha CS40 classical guitar is a slightly downsized version of their traditional nylon strings, great for beginning players or people who just need something smaller to play on. It features the following:

Top Spruce
    Back & Sides Meranti
    Neck Nato
    Fretboard Rosewood
    Bridge Rosewood
    Hardware Chrome
    Scale Length 22-15/16" (580mm)

It's got a 7/8 scale so it's not as drastic a leap as a 3/4 or 1/2 sized guitar compared to a full sized model. Otherwise it's pretty standard overall.

UTILIZATION

The design is pretty ergonomic. It's nice and light like most of Yamaha's guitars in this general range. I bought mine when I was younger and would compare it to my Junior acoustic from the company... just a nice light weight but downsized version of their full sized guitars. It doesn't have great upper fret access but there's no cutaway so it's not really a surprise there. The guitar has a decent sound right out of the box which is nice. It has a pleasant nylon string sound that I find works well and sounds close enough to a full sized one.

SOUNDS

The tones are actually fairly surprising in this guitar. I was thinking it would be kind of weak sounding, but when I tried it in the store I knew it had a good sound and figured a proper nylon would work in my collection. It had a good tone for being a cheaper, smaller instrument. Sure it didn't have the low end or the silky highs of a really nice nylon, but for noodling around on it had a nice enough tone that works for chords or some classical passages. There's a nice low end and some good strong highs that, though they aren't perfectly flowing, they do sit will in the aural mix.

OVERALL OPINION

All in all I think the Yamaha CS40 is a great little guitar that is a nice way to get into a slightly downsized nylon string for not much cash. They sell new for $130 or so, and are decent enough quality to say that that is a great deal. I had mine for a few years but oddly enough didn't end up using much so I later sold it to someone else, but it was a nice guitar when I had it. If you're looking for a low priced, smaller classical, this one might do the job.

Analyse de l’audience (Google Analytics)
Publicités (Google Ads)
Marketing (Meta Pixel)

Analyse de l’audience (Google Analytics)

Publicités (Google Ads)

Marketing (Meta Pixel)