Concurrent de TFpro, Joemeek ? Quelqu'un connait?
- 70 réponses
- 20 participants
- 8 803 vues
- 6 followers
Dany
Quelqu'un l'a dejà entendu?
kruci
On compare le comp souvent à une 1176, l'EQ est sublime parrait il, et le préamp vaud du Sytek ou du Grace deseign ...
Je sais pas trop ... faudrait tester pour voir, mais certains produits peuvent être tres tres interressant !
reXet
VIM qui n'a jamais eu son tee-shirt...
Dany
kruci
De plus, je me pose une question ... c'est le groupe PMI qui se cache derrière ... y zauraient pas repris l'idée de notre cher TF pour en faire un autre produit ??
En tous les cas, le compresseur ( tout seul, hein ) m'interresse bien ... je vais pitetre y songer ...
Hors sujet : Rexet, apparemment, on traine sur un peu les mêmes forums
Toi aussi tu arrêtes pas de baver sur les copies Neve, les Great River, les Aurora, les Phoenix audio et Cie ??
Denfert
In terms of sound quality, the ATC2 does a workmanlike job, with an emphasis on musicality. The mic input stage is simple and without frills, but it is also quiet and clean, with plenty of headroom and low distortion. In comparison with high-end preamps, the sound is generally smaller and more constricted, but it does a reasonable job for the price. The instrument DI input is a useful extra facility which will appeal to many, and although the quoted input impedance isn't as high as in many designs, it certainly worked well enough in practice with electric guitar and bass.
The equaliser section is versatile, and the frequency ranges and overlaps have been well chosen. Likewise, the choice of bandwidth is a fair compromise between being narrow enough to enable surgical corrections when necessary, and being broad enough to allow subtle tonal shaping. The inclusion of a separate high-pass filter is very welcome, as is the ability to switch the EQ out completely.
The dynamics section does all that it should, although I would have liked more informative legends on the controls, with intermediate values in addition to the extreme positions to make it easier to note down settings between sessions and projects. Some specific values on the attack and release controls would have been nice too. The adoption of a fixed-threshold design works well enough in practice, although I can't fathom the idea behind a make-up gain control that also reduces the signal level by up to 50dB. Had it gone all the way down to silence it would have been useful as an output fader, but as it is I can see no practical application for it at all. Even level matching to semi-professional equipment only requires a nominal 14dB of attenuation, so I am at a loss as to the intended functionality of this control.
et la synthèse :
Toft Audio ATC2 £799
pros
Clean and quiet mic preamp.
DI input.
Fast and punchy compressor.
Musical four-band EQ.
XLR and TRS interfacing.
cons
Slightly odd operating levels and inconsistent calibration.
Minimal panel legends.
Reversed rear-panel channel connectors may confuse.
summary
A comprehensive dual-channel processor with mic, line and DI inputs, four-band EQ and FET-based compressor. Simple to operate and easy to integrate, this is a competent and cost-effective processor.
kruci
Hors sujet : https://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3708352338&category=23785
Juste pour ceux que ça peut interresser ;)
Sinon, une autre review de Fletcher ( pas le Ted qu'on connait, mais celui de Mercenary audio, un magazin sympathique outre atlantique ! )
http://mercenary.com/flatre.html ( ne pas oublier le lien vers le post entier )
Ce type là ne semble pas très très neutre, étant donné qu'il traine sur tous les forums et qu'il a été un des premiers à vendre cette marque ... ( fallait bien faire de la pub pour vendre ses produits )
Mais c'est un avis de plus, à prendre avec des pincettes et surtout savoir lire entre les lignes !!
Hors sujet : Ca va Denfert ?? ;)
Denfert
Hors sujet : ouaip ca va! t es joignable ou la??
kruci
Hors sujet : Je t'appelle pour te filer le numéro ;)
reXet
Hors sujet : Kruci > oui j'ai l'impression. Je rêve d'être riche et de passer ma vie à acheter la petite machine fabriquée à la main sur une île deserte dont seuls 3 exemplaires existes sur le marché !! Je passe mon temps à écouter des listennings sessions un peu partout sur le net et j'essaie de former mon oreille et commencer à savoir les sons que j'apprécie sans mettre en considération la marque. Si je préfère du BlueTube à du Neve sur un test aveugle alors j'acheterai du BlueTube. Enfin si un jour ce cas de figure arrive j'arrête la musique ! En ce moment je lorgne pas mal sur le Speck 5.0 en préampli.
VIM qui n'a jamais eu son tee-shirt...
- < Liste des sujets
- Charte