Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Maxon AF-9 Auto Filter
Photos
1/142
Maxon AF-9 Auto Filter

Wah Wah/Auto Wah/Filtre guitare de la marque Maxon appartenant à la série 9 (Reissue)

Sujet True bypass?

  • 5 réponses
  • 3 participants
  • 2 005 vues
  • 3 followers
1 True bypass?
Hello.
Je voulais juste savoir si cette pédale a un true bypass, si elle colore ou pas le son quand elle n'est pas enclenchée. (C'est pour utiliser avec un Fender Rhodes, comme Patrick Muller, le clavier d'Erik Truffaz).

Merci.
2
Elle n'est pas truebypass.

Avertissement: ce message peut contenir des arachides.

3
OK, merci.
Mais elle colore un peu, ou elle est bien transparente?
4
Bon ben j'veux pas dire de bétise mais Maxon spécifie sur leur site que toute la série 9 est true bypass. Switch 4 poles.

#

Q) Are the Maxon 9-Series models actually true bypass?

A) In some ways the answer to this question is a matter of semantics and perhaps we need to clarify a few things before saying "yes or no." First off, the initial two shipments of 9-Series units (AF-9, OD-9, and SD-9) sent to the USA were configured as true bypass switching (TBS) using a DPDT switch. For purists, calling these models TBS was considered a false statement, as many believe that to achieve TBS you must use a 3PDT switch. However, we were more concerned about performance than anything else, and when these units measured lower resistive loads in bypass than pedals that actually used 3PDT switches (drop us an e-mail for the test results), we felt justified in calling them True Bypass, regardless of the Internet gossip.

Shortly after this, Maxon decided to re-introduce the AD-9 and CS-9 Pro, which caused a new problem - since these models had dual outputs, a DPDT switch wouldn't work to make them TBS. Therefore, Maxon decided to go with a 4PDT mini PC mount switch for these models in order to assure their transparent operation in bypass, regardless of mono or stereo operation.

Since they were using the 4PDT switches anyway, Maxon decided to upgrade all the 9-Series models to TBS using the 4PDT switch in an effort to please even the toughest customers. Now, every 9-Series model that ships uses this switching configuration and the debate over whether they are TBS or not is finally laid to rest.
5
Donc pour résumé les 1ères séries de AF-9, OD-9, et SD-9 n'étaient pas true bypass, mais le bypass était transparent dixit Maxon.

Au moment de la réedition de la AD-9 et la CS-9, ils ont introduit des 4pdt dans la toute la série, et donc là elles sont vraiment cablées en true bypass.

b3electro désolé de t'avoir induit en erreur. :oops:
Vu qu'il y avait des pédales MaxonOD9 true bypassisées sur le net, ca sous entendait pour moi qu'elles n'étaient pas true bypass d'usine. Sauf qu'il devait s'agir des 1ères séries d'OD9.

Avertissement: ce message peut contenir des arachides.

6

OK, merci. Je ne l'ai pas encore achetée, l'AF-9, mais ça ne saurait tarder...
Merci du renseignement.
@+

[ Dernière édition du message le 10/11/2012 à 20:34:58 ]