Ixox PreenFM

Tous les avis sur Ixox PreenFM

Expandeur de la marque Ixox

Prix public : 160 € TTC
  • jamychanprodjamychanprod

le Must des DIY Synth FM !

Ixox PreenFMPublié le 09/01/13 à 12:26
    The PreenFM with firmware 2.00, main features include :

. 9 different FM alogorithms with up to 6 operators

Each operator includes one oscillator and one ADSR enveloppe

Oscillator : 7 waveforms (4 sin variation + noise + square + sawtooth),

linked to keyb freq or fix, fine tune

. Up to 8 voice polyphony with 3 operators FM algoriyhm

up to 6 voice polyphony with 4 operators FM algoriyhm

and up to 4 with 6 operators FM algoriyhm.

. Glide available when voice set to 1

Oscillator : 7 waveforms (4 sin variation + noise + square + sawtooth),

linked to keyb freq or fix, fine tune

. Up to 8 voice polyphony with 3 operators FM algoriyhm

up to 6 voice polyphony with 4 operators FM algoriyhm

and up to 4 with 6 operators FM algoriyhm.

. Glide available when voice set to 1

6 LFOs routable in the modulation matrix
    . 3 standard LFOs (5 waveforms (sin, saw, ramp, square, random),

frequency in Hz or synced to external MidiClock (/16, /8, /4, /2, *1, *2, *4, *4, *8)
    ramp up to 4 seconds, reset on new note).

. 1 Env type LFO
    . 2 Step sequencers (16 steps) - BPM from 10 to 240 or synced to MidiClock (/4, /2, *1, *2, *4)

. 12 rows modulation matrix - 15 different sources and 42 destinations

. Gate effect (kind of) available in matrix destination - step sequencer routable

. 4 user banks of 128 presets

. System exclusive to exchange patches and banks with a computer
    . Midi control : 44 control input/output control changes linked to parameters
    . Nrpn : input/ouput of all paremeters
    . Midi thru allow to insert the PreenFM in a MidiChain.
    PreenFM Midi channel selectable
    . Can send CC to external gear from modulation amtrix

. Large readable 4x20 LCD

. Friendly surface controle : You always clearly see on the screen what you're currently editing

. Sampling rate : 32768 Hz (Makes integer division faster ;-). Pseudo 11 bits.
    1024 Hz for LFO and modulation matrix

. 6th order butterworth analog filter to convert the 1 bit output into a nice waveform

. Transparent case that allows you to see every day your nice work

. A PreenVST to control your PreenFM sound module from within your sequencer

(currently exists for OSX and win32/64 VST versions)

Ultra simple

FM Lofi pseudo 12bit !!

si c’était a refaire j'en prendrai 2!