Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Un nouveau firmware pour nos Deepmind

  • 23 réponses
  • 10 participants
  • 5 441 vues
  • 15 followers
1 Un nouveau firmware pour nos Deepmind
Un nouveau firmware avec plein de choses intéressantes :D:


Compatible with:
- DeepMind 6
- DeepMind 12
- DeepMind 12d


New Feature
===========
* Added support for DeepMind 6
* Added support for DeepMind 12d
* POLY CHORD feature with Improved Support for external MIDI triggers (required for 12D support)
- Added four banks (A,B,C,D) of polychord memory.
- Added Chord Wizard feature for auto-chord generation.
- Multiple PolyChord UI improvements
- Added fast switch mode to poly chord banks (Hold POLY CHORD and select bank using buttons under screen )
* Added KEY-RANGE function to CHAIN-PARAMETER page of POLY menu. Allows control of multiple synths from one keyboard.
- Synth will only respond to notes inside the range specified with the RANGE-LOWER and RANGE-UPPER parameter.
* POLY CHAIN (Found in the POLY EDIT option pages)
- Multiple DeepMind 12 synths can now be linked to form a Poly Chain.
- When all 12 voices on the first DeepMind 12 in the chain are in use, further voices can be triggered on additional DeepMind 12 synths when additional notes are pressed.
- The additional option 'Program-Link' has been implemented and can be toggled ON/OFF, when active all program related controls are also passed down the Poly Chain, allowing the simultaneous editing of multiple DeepMind 12 synths.
- There is a 24 note trigger limit that is in place, however this does not limit the number of DeepMind 12`s that can be linked in a Poly Chain (Potentially 24 synths all on Unison-12 could be triggered for 288 voice unison (Yet to be tested however)).
==N.B. When using POLYCHAIN and Key Range feature combined it is advised that MIDI be set to CC (rather than NRPN)==
* Added TRANSMIT-CLK parameter to ARP-SETTINGS menu to switch MIDI clock transmission on/off when arp CLOCK is set to INTERNAL
* Added MODE parameter to PEDAL SETTINGS page which can switch sustain pedal between Sustain / Sostenuto
* Added global VCA-MODE parameter to VCA menu. Allows the switching between the old 'Ballsy' (pre v1.0.5) VCA mode and the new 'Transparent' mode with reduced VCA Leve
* Added the ability to set a bookmark against your favourite programs.
- Hold PROG & FX, then press -/+ to toggle favourite status or move the encoder to browse a list of favourite (bookmarked) programs.
* Added "Favourites" option to SYSEX EXPORT menu to allow favourite list to be manually exported to SYSEX.
* Add ping-pong mode to delay effect. Note the FeedR parameter is disabled in this mode.
* FX Navigation improvements
* Made pitch bend depth parameters bi-polar so moving the pitch wheel downwards can be now made to pitch the voices up, for example by a different depth to the positive depth.
* Added the ability to name four new user categories in the App


https://musicsynthpublicrelease.s3-eu-west-1.amazonaws.com/DeepMind/v1.1.0/23ff3f40b3c531e7fe2dce265c9f6a925ea7c6840/DeepMind6_12_12d_1.1.0.zip

Saka    X32experience.canalblog.com

2
encore ? cool, merci. Ils suivent bien le DM12 , c'est chouette.
3

Citation de : milohm

encore ? cool, merci. Ils suivent bien le DM12 , c'est chouette.

 C'est ce que je me suis dit. Petite précsion, il est conseillé de calibrer toutes les voix. 

4
j'avais déjà fait la calibration pour la 1.0.5. sans problème
5
bonjour a tous,

je viens de m'acheter en DM12 (j'ai profité de la baisse des prix chez Thomann).
question bête : quelle est la manip a faire sur le DM12 pour voir la version du firmware se trouvant dedans ?
est ce dans GLOBAL / System Settings ?
avec les info suivantes contenues dedans :
Host version : 1.0.3-ddd
Voice Version : 1.0.3-ddd
DSP version : 1.0.3-ddd

suis un peu paumé !

[ Dernière édition du message le 29/10/2017 à 10:42:18 ]

6

Citation de : sechouille

bonjour a tous,

je viens de m'acheter en DM12 (j'ai profité de la baisse des prix chez Thomann).
question bête : quelle est la manip a faire sur le DM12 pour voir la version du firmware se trouvant dedans ?
est ce dans GLOBAL / System Settings ?
avec les info suivantes contenues dedans :
Host version : 1.0.3-ddd
Voice Version : 1.0.3-ddd
DSP version : 1.0.3-ddd

suis un peu paumé !

 Oui, c'est ça. Tu es actuellement sur le 1.0.3. 

7
ok,
merci pour cette confirmation.
donc la version n'est pas du tout à jour, puisque celle dispo sur le site Behringer est la version 1.1.1
8

Oui tu la télécharges et tu l'installes en suivant les directives. Sur la vidéo ci-dessus; le processus est décrit et tu noteras qu'une fois où l'update est installé, il faut arrêter le Deepmind 12 et le relancer afin de finaliser l'opération. Une fois installée, tu as intérêt à calibrer toutes les voix. Tu lances la calibration en bas dans la même fenêtre que l'affichage du firmware dans Global Setting.  

9
cool,
merci pour les info et la démarche à suivre...
10
Hello, La Tribue deepmind.
Voilà je viens de recevoir le mien , acheté chez bax shop, Nickel!

Après quelques essais, j ai appliqué la mise à jour suivant le lien et la vidéo ci dessus.

Mais en poursuivant ma découverte, j ai installé l appli ipad, puis celle sur le pc.

En fait , depuis l appli pc, depuis l onglet SETTING , lorsque le deepmind est relié au pc via usb et que le pc est connecté à internet, il est très facile de réaliser la mise à jour depuis l application pc.
Un click sur un bouton firware update ... . Alors s’opère une vérification de version et download et upload vers le DM. On a ainsi la toute dernière release ...

Régis. **** La musique, c'est du bruit qui pense. (V Hugo). ****

[ Dernière édition du message le 26/01/2018 à 22:50:54 ]