Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Cdj 850 ou dns 3700

• 77 réponses
  • 28 participants
  • 18 790 vues
  • 23 followers
Sujet de la discussion Cdj 850 ou dns 3700

Bjr a tous voila jai un pti souci d'avis voila je possede actuellement 2 dns 1200 et je souhaite changer de matos pour passer sur une gamme au dessus. mixant a la maison et sur cle usb le plus souvent j'eyais parti pour les pio pio tout en hesitant deja avec les denon etant habitué au denon, mais en appelan pour les reserver au passage je demande conseil au mec et la il me di que les dns 3700 était largement au dessus point de vue fonctions et qualité...Donc en plein doute j'espere que vous pourrez m'aider, je pense que les 2 sont des bons produit maintenan j ai regardé sur pls forum et aucun comparatif entre c 2 platines donc voila ..merci

2
Moi je dirais les CDJ 850 , petit comparatif

CDJ 850

# Pro-series Design and Exacting Features - The CDJ-850 integrates a large 206mm jog dial for continuous free and easy control along with a rotary selector and browse buttons integrated within the display.
# Compatible Media and Formats - The CDJ-850 is compatible with MP3, AAC, WAV and AIFF digital audio formats recorded on USB storage devices or CD-R/RW discs.
# Free Rekordbox Music Management Software Included - Pioneer’s proprietary music management software organizes and catalogs a DJ’s entire music library. When music files are imported to rekordbox,the software analyzes each file and prepares them for use specifically with the new CDJ turntables.
# USB Export Capability - DJs using the rekordbox software can easily export their music files and custom managed data onto a USB device and quickly plug in directly to the CDJ-850 and access tracks without the need to be linked to a PC. Play histories on the CDJ-850 are automatically recorded onto rekordbox via connected USB device for the DJ’s next session which makes the cycle of music file management, DJ play and preparation for future sessions very simple.
# User Interface - The display and user interface of the player is designed for quick and fluid music selection. Combined with its rotary selector, navigation through music lists (title, artist, BPM, etc.) is extremely fast and easy. The WAVE display enables smooth DJ play because the user can visually analyze the flow and dynamics of the entire song.
# DJ Software Control and Audio Interface - The CDJ-850 multi-media player features MIDI, enabling control of various DJ software running on a laptop. With the use of the built-in USB HID interface, the CDJ-850 can also control more complex operations of DJ software without the need for a control disc. For additional versatility, the player can also be used as a PC audio interface.
# Tag List Function - Equipped with an editable Tag List functionality, users of the player can easily register tracks during play or preview to add to their playlist queue. The song order in the Tag List can be altered and saved as a playlist in rekordbox.

(source : Pioneerdjusa.com)

DN-S3700

The brand new DN-S3700 Direct Drive Turntable Media Player & Controller is a cutting-edge single-deck portable DJ instrument that provides working DJs with a host of useful features for enhanced creative flexibility. Most notably, thanks to its large 9” spinning platter design, the DN-S3700 literally offers the “best of both worlds” from both digital and analog realms. In addition to a host of advanced digital features, including USB and MIDI control, the sleek and elegant unit includes a built-in authentic vinyl record for surface control driven by Denon DJ’s High Torque Direct Drive Motor, providing users with the classic and unmistakable feel of true vinyl.

* High Torque Direct Drive Motor and Spinning Platter Design
* Fast Loading Slot-in Drive
* USB Device Hosting and Midi Interface Control
* Internal 24-bit Processing and USB Audio (sound card)
* 5 Superb Built-in Effects
* Waveform Display with Multi-line Text and Icon Support
* 3 Hot Starts, Auto Loop and Manual Loop Functionality
* 3 Platter Effects
* Deep Pitch Resolution & Key Adjust
(Source : Denondj.com)

Alors ? La conne, le nain ou la fasciste ?

3

Ca ne veut pas dire grand chose, le mieu serait de se fier à ses propres sensations. Pour moi c'est pioneer ! bravo

Vends paire de Fostex PM01 MKII à bon prix, envoi possible

4

Moi je dirai la Denon car plus de fonctions, la 3700 a largement fait ses preuves en plus si tu es habitué Denon t'auras pas peur comme certains icon_biggrin.gif  de jouer sur du Denon.

T'auras les hot-cue, si t'es intéressé par le scratch, t'auras un plateau tournant ce qui est non négligeable, + quelques petits effets simples et efficaces que je trouve agréable.

Après les deux marques sont excellentes, j'ai jamais utilisé la 850 mais c'est une 800 plus l'usb

5
C'est pas une 800 avec usb, c'est une 900 alléger !

6

Moi je penche toujours pour les DN-S3700... Mais effectivement c'est un avis très perso. Il vaut mieux que tu ailles essayer les 2... Cela dépends aussi de ton utilisation. Et comme tu es habitué à Denon...

7
Pour ce qui est de mon utilisation je mix a la maison de temps soiree entre amis je debute mais compte un jour fr des bars ou autres c pour cela que les cdj me plaise ca me familiariser si toutefoi j ai affaire a ce genre de matos maintenan ya aussi recordbox qui m interesse qui a l air plus complet que denon manager, chez denon sur mes dns 1200 de temps en tant il y a des son qui passe pas sur ma clef jspr ke c corriger sur les 3700 jai lu ds un sujet ke y en avait kil l avait eu c un detail ki peut etre chiant maintenan le plateau de la denon me plait beaucoup ainsi ke son prix un peu moin couteux voila mais sinon la 850 se rapproche + dune cdj 900 ou 800 mk2 ??
8
Elle se raproche énormement de la CDJ 900, pas vraiment de la 800 mk2 (à part la couleur)

x
Hors sujet :
G'èmmhe pa lés phôttes!

9

Mais au niveau de la réactivité du pitch et du calage laquelle est la plus réactive et précise?

10

CDJ 850 .......... sans hésitation