< Tous les avis Behringer B-Control Deejay BCD2000
Behringer B-Control Deejay BCD2000
Behringer B-Control Deejay BCD2000

Surface de Contrôle MIDI DJ de la marque Behringer appartenant à la série B-Control

Audiofanzine FR Audiofanzine FR
Publié le 30/12/10 à 09:51
Cible : Les débutants
contenu en anglais (contenu en anglais)
I've been using the BCD2000 for two years. I wouldn't give it away except for a BCD3000. The handling is not easy for beginners, but once you get control of it, your mixes will become more interesting.

The BCD allows you to create your own personal sound world. Both rear analog inputs make it more versatile and allow you to make almost anything.

Pros & cons:
+ Easy to use, short learning curve
+ Compact size, light weight, easily transportable
+ Traktor support
+ DirectX plugins
+ Integration of external gear

- Quality of the controls
- BDJ software is not reliable and requires too much RAM
- Is it easy to make settings?
Yes

- Is the user's manual clear and comprehensive?
No, I didn't read it.

- Is it easy to access the main functions?
Yes
- Does it generate noise?
No

- Recording quality?
WAV files are freely editable!
- How long have you been using it?
Already two years

- How would you rate its value for money?
OK. The only limit is your imagination, regardless of the product you buy

- Based on your experience, would you buy this product again?
Yes, or a BCD3000.

Originally written by beebux on Audiofanzine FR.