Urei / Jbl 1176LN

• laurent holaurent ho

UREI 1176 : chaque compresseur a son propre son

Urei / Jbl 1176LNPublié le 09/09/22 à 23:17
    UREI 1176

qu'il soit noir, ou bleu ou alu

c'est dingue comme chaque machine sonne différemment

j'ai eu plusieurs 1176, du UREI et du UA

et finalement chaque machine faisaient son affaire

il faut savoir comment s'en servir.
    pousser tous les boutons a fond pour avoir le plus d'effet : génial, tu sais te servir d'un compresseur. Tu as tout compris. il faut tout mettre à fond pour que ça sonne

évidemment

;-)
  • cramkceudcramkceud

Un "must have"

Urei / Jbl 1176LNPublié le 17/01/15 à 16:30
    Le 1176 fait son travail sur des voix, d'abord, sur des basses ensuite, du moins c'est surtout pour cela que je l'ai utilisé dans ma carrière studio ( à l'époque il n'était qu'Urée). Je m'en suis servi pendant quatre ans tous les jours. Il reste simple et efficace, du moins si l'on sait ce que l'on fait et pourquoi. Et dans ces conditions, il agit avec douceur et (presque) transparence.
    Vraiment un outil que j'apprécie. Et même en restant modeste, d'autres, bien plus grands et connus, l'apprécient aussi...
  • moosersmoosers

Urei / Jbl 1176LNPublié le 25/01/09 à 22:37
    contenu en anglais (contenu en anglais)
    The Urei 1176LN is a rackable analog compressor, widely considered one of the best compressors around. There are XLR connections in the back of it. The effects can be edited with the control knobs and buttons, and can't be edited through any digital form as it is a strictly analog unit.

UTILIZATION

The set up of the compressor is pretty standard and is easy to set up if you have any experience with setting up outboard gear. Its also got standard compressor controls like the compression ratio, input, output, attack and decay. If you know how to use a compressor this is as easy as they come to use. I never had a use for the manual so I can't say if its helpful or not, but if you have any experience at all with compressors you'll be able to figure out how to use the 1176 without a manual.

SOUND QUALITY

The 1176 is one of my go to compressors for drums and guitars. I love the way it adds a little crunch to it when set right. It also sounds great on electric keys and vocals, although it wouldn't be my first choice for vocals.

OVERALL OPINION

I first used an 1176 LN 3 years ago. I love how easy it is to get a great sound out of this. I use many other compressors fairly regularly and this one holds its own. It has a reputation for being a sturdy machine that is easy to use and that produces a clean signal. In terms of price it is probably a bit pricey for the home studio budget but it would be hard to find a professional studio lacking at least one of these. All in all I love using the 1176 and I will probably continue using it as long as I am makig recordings.