Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Roland Mc 707 - Update 1.80

• 63 réponses
  • 13 participants
  • 5 156 vues
  • 16 followers
Sujet de la discussion Roland Mc 707 - Update 1.80
UPDATE HISTORY
[ Ver.1.80 ] SEP 2022

Manuel update : https://www.roland.com/global/support/by_product/mc-707/updates_drivers/a422867a-7cd2-477a-8c79-3eacba0c2f82/
Download update : https://www.roland.com/global/products/mc-707/downloads/

Additional Functions

Import Function Added for MC and MV Production Packs Distributed Via Roland Cloud
Clip Save Function Added
Undo/Redo Functions Added
MFX Types Added
Function Added to Record Messages from External MIDI Devices to MOTION
Function for Successively Assigning Sliced Samples Added to the Sampling Function
Multi-track Mode Added to PAD NOTE
Functions Added to Preview Playback of WAV Files
Shortcut Types Added
Bug Fixes
The following bug was fixed.
Arpeggio playback from external MIDI is now possible.
Other minor bugs.

[ Dernière édition du message le 14/09/2022 à 08:47:03 ]

Afficher le sujet de la discussion
41
oui elle peut.
42
https://www.synthtopia.com/content/2023/04/19/custom-overlays-for-the-roland-mc-101-tr-6s/

Plusieurs variantes :

roland-mc-101-overlay-1.jpg

5ca11b_44e076fa215a49e494517f25750d92f8~mv2.webp

Citation :
Oversynth.com has introduced a new set of overlays for the Roland MC-101 and TR-6S.

Their overlays let you customize the look of your gear and, in some cases, document hidden shortcuts on the panel:

The ‘Performer’ designs feature all original front panel labeling, plus several additional key combinations
The ‘Maximum’ designs feature all the labeling on the ‘Performer’ designs, plus numerous additional key combinations, shortcuts, and cheat-sheet notes
In addition to these, there are also TR-6S overlay designs reminiscent of select drum machines from Roland’s past

Each of the new designs feature high-contrast graphics and large fontsm whenever possible for easy viewing in low light.

Pricing and Availability:

The new overlays are available now, price at $27 USD each.
April 19, 2023 guestMusic Newsmods, overlays, Oversynth

https://www.oversynth.com/roland-mc101-overlays

« What is full of redundancy or formula is predictably boring. What is free of all structure or discipline is randomly boring. In between lies art. » (Wendy Carlos)

[ Dernière édition du message le 20/04/2023 à 09:13:46 ]

43
oui c'est génial, j'ai imprimé & plastifié :bravo:

Beat Thang 4 Life

44
Jolie leçon des possibilités du ZEN-Core, d'autant plus intéressant avec l'édition sur le hardware permise par la v1.80.

« What is full of redundancy or formula is predictably boring. What is free of all structure or discipline is randomly boring. In between lies art. » (Wendy Carlos)

45
C'est pas que je ne veux pas la défiguré, au contraire, c'est juste que je ne vais pas commander des états unis

Beat Thang 4 Life

46
C'est sûr qu'avec le port et la TVA cela peut dépasser les 50 euros.

47
Oui & puis le risque que ça se perde ou s'abîme, un si petit colis
Edit: j'ai déjà commandé chez styleflip mais je ne le referai pas

Beat Thang 4 Life

[ Dernière édition du message le 21/04/2023 à 21:56:51 ]

48
Hey les gars, c'est un peu beaucoup hors-sujet votre histoire d'overlay MC-101 dans un sujet "Roland Mc 707 - Update 1.80"... à déplacer non ?
49
Je ne pense pas, non, car l'overlay permet justement de visualiser sur l'interface de contrôle les fonctionnalités d'édition apportées par la màj 1.80. :mrg:

Edith : je n'ai pas trouvé de sujet très vivant dans le forum de la MC-101 à propos de la 1.8, mais si quelqu'un veut demander à la modération de faire le ménage, pas de pb.

[ Dernière édition du message le 22/04/2023 à 12:03:32 ]

50
sauf que l'overlay n'existe que sur la 101, c'est donc un peu hs mais la vidéo ne l'est pas puisqu'elle parle du motion designer aussi présent sur la 707. Au passage ça m'a rappelé que ce motion designer existait et qu'il est fort utile pour faire des automations propres......