Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
TC Electronic PowerCore 6000
Photos
1/56
TC Electronic PowerCore 6000

Sujet Le nouveau driver 4.3.3 devrait régler pas mal de bugs!

  • 24 réponses
  • 3 participants
  • 3 643 vues
  • 4 followers
1 Le nouveau driver 4.3.3 devrait régler pas mal de bugs!
Citation :
PowerCore 4.3.3 RC for OSX, Windows 64bit, Windows 32bit

RC II Windows

Character presets fixed

Plug-in event log registry entry fixed


RC

fixed a memory leak in the PowerCore device OS in conjunction with using licensed plug-ins across several PowerCore devices.

added security checks in the PowerCore/OS

Master X5/X3: Labels corrected: Compressor Attack, Limiter (Softclip) Amount, Limiter Attack

MD3, BrickwallLimiter Version 1.2.5 now included: metering fixed

Dynamic EQ Version 1.2.4 now included: latency reporting fixed

fixed various issues in the PowerCore Control Panel related to device arrival and reset

fixed issue in PowerCore device OS leading to "communication error"


OSX

fixed "complete() while DMA active" KP when instantiating a lot of licensed plug-ins across several PowerCore devices.

added various driver security checks

Dynamic EQ.vst/component bundle: missing 1131.bmp added

fixes related to PowerCore reset and bringing up all DSPs on PowerCore X8/6000

fixed plug-in auval crashes under Logic 9.1.5

fixed MacBook Pro PowerCore/FireWire device removal

PowerCore Control Panel 4.3.3 is now included with lot of bug fixes and device arrival/removal fixes.

changes to the sleep/wake behavior for firewire devices


Windows

complete driver rewrite (all driver fixes and improvements of the OSX version are included)

Windows: kernel event logging added

PowerCore driver package not separately listed in the Windows list of installed items anymore. (This could stuck there since Windows does not always remove the associated driver package when removing the complete software package.)

driver signing fixed (timestamp was missing)

MD3,BWL,MasterX3/X5 dependencies to Microsoft redistributable runtime libs removed. (This fixes issues under XP where the plug-in would not load if the MS RT isn't installed.)

PowerCore plug-in messages are shown in the Windows event viewer (replacement for the PowerCore Messenger that existed in PowerCore versions prior to 4.)


Some hints to make a succesful installation:

Supported OS versions are OSX 10.6 and Windows Vista/7 (with 32bit and 64bit Intel kernel), OSX 10.5 and Windows XP-SP3 (with 32bit kernel)

Please ensure that you have recently updated your system (otherwise certificates needed to check if the driver is correctly signed could be outdated leading to "device cannot start").

All PowerCore Firewire versions are supported, PCIe and PCI MkII are supported, The system will work with the Classic PowerCore PCI as well, but we will not be able to provide support anymore. Please use the forum in cases you will need help with the Classic PowerCore.


Complètement réécrit pour windows, ce plug devrait solutionner pas mal de probs que rencontres les utilisateurs de powercore 6000, moi le 1er! A voir en pratique...

 

 

 

Afficher le premier post
21
Ce que j'ai fait c'est insérer le cd de windows xp et de suivre les instructions, à savoir supprimer l'unique partoche présente sur le dd western digital raptor. Pour ce faire il formate le disque si ma mémoire est bonne (je ne fais ça que tous les 3-4 ans c'est pour dire...). Ensuite windows me propose d'installer xp sur ce dd non partitionné. Il recrée une partition sur ce disque et installe xp.

Cette opération a-t-elle remis à neuf la BDR? J'imagine que oui vu qu'il y a une opération de formatage sur ce disque...

 

 

 

[ Dernière édition du message le 27/09/2011 à 13:01:21 ]

22

de mémoire win xp propose "s" pour supprimer la partition existante et après demande de créer une nouvelle partition en proposant une taille max par défaut, là tu diminues un peu la taille de la nouvelle partition pour qu'elle ne coincide pas exactement avec l'ancienne...

(Pourquoi jouer tant de notes alors qu'il suffit de jouer les plus belles ? MD)

23
Ha bon? Ok. Je vais justement réinstaller windows xp dans quelques minutes.

Changer la taille remettra à neuf la base de registre?

 

 

 

24

tout sera raz ....

(Pourquoi jouer tant de notes alors qu'il suffit de jouer les plus belles ? MD)

25
Bon ben je vais raz tout ça vite fait moi! J'avais noté toutes étapes du formatage/réinstall donc ça va rouler tranquille. De toutes façons il était temps que j'y passe.

Il reste juste un doute dans mon esprit, réinstaller xp sur une partition de taille identique remet à neuf la base de donnée ou il faut impérativement changer de taille pour que windows considère cet espace comme nouveau et dès lors implante une nouvelle base de registre?