Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Phonic Helix Board 24 FireWire
Photos
1/83
Phonic Helix Board 24 FireWire

Console FireWire/USB/mLan de la marque Phonic appartenant à la série Helix Board

Sujet Table Phonic firewire, quelqu'un connait ?

  • 12 réponses
  • 6 participants
  • 1 828 vues
  • 6 followers
Sujet de la discussion Table Phonic firewire, quelqu'un connait ?
Bonjour connaissez-vous cette table ?
Elle permettrait de router en firewire 16 canaux indépendants vers un ordi en 24/96... Ca remplace une carte son ou pas ? Quid des drivers ? Asio ?
C'ets livré avec Cubase LE en plus....

Citation : The Helix Board 24 Firewire is one of Phonic's newest mixers that sounds great and works hard both in and out of the studio. It features a 96 KHz FireWire interface that lets you individually stream up to 18 independent channels of audio to the computer and return two channels to the mixer for monitoring - all with near-zero latency. Digital S/PDIF output is also provided for direct connection to recording devices like DAT decks. The 3-band EQ with swept mids, insert points for connection to external processors, 6 Aux send mixing bus (2 Aux sends with pre/post buttons), and direct outputs for multi-track recording allow users incredible flexibility with mix control and signal routing. Mono channels have an AUX 5/6 shift button, expanding the number of outputs available. But that's not all. The mixer features a dual-position input/output (I/O) pod that lets you use it as a desktop mixer or convert for rack mounting. The I/O pod rotates out of the way to save space in your rack. The built-in 32/40 bit digital effect processor has 16 awesome programs, main parameter control, footswitch control and tap delay. Low cut filters eliminate P-pops, stage rumble and wind noise. Top it off with a subwoofer output, four true subgroups and individual phantom power switches on every channel, and you've got a perfect medium-sized rack-mountable mixer for live events or studio recording. The Helix Board 24 Firewire also comes with a copy of Steinberg's Cubase LE workstation software.

Afficher le sujet de la discussion
11
Salut tt le monde

je souhaiterai qu'on me renseigne j'ai acheter la phonic helix board 24 et je voudrai m'en servir en sortie de mon pc pour mixée chaque piste en live
donc j'ai brancher le firewire en pensant que cela serai realisable et sa ne fonctionne pas alors pourrait on me renseigner si sa fonctionne comme cela ou si il faut que j me procure un autre matos

merci d'avance
12
Désolé, mais je pense que tu t'es trompé de matos :(

La phonic ne possède que 2 sorties, elle ne peut donc absolument pas être utilsée pour mixer des pistes sortant du PC... Idem pour la Mackie. En fait, ce que tu cherches, c'est soit une surface de contrôle midi genre BCF2000 de behringer (250€), soit carrément une console numérique avec des millions d'entrée, mais ça, ça coûte très cher...
13
Merci bcp pour l'info :(((