Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Boss Chorus CE-5 Numérique ou Analogique?

  • 4 réponses
  • 3 participants
  • 2 585 vues
  • 2 followers
Sujet de la discussion Boss Chorus CE-5 Numérique ou Analogique?
Bonjour,

Tout est dans le titre! Sur les critiques du produit y'en a qui disent qu'elle est analogique et d'autres numérique.

Quelqu'un qui détient la vérité peut t il trancher s'il vous plait?

En fait j'ai ce chorus que je n'utilise pas depuis longtemps mais je reviens au pédales en ce moment, et je souhaite me faire une chaine avec un minimun de numérique. D'ou cette question.

Merci.
2

j'ai une Ce-5... A priori, j'aurais dit analogique...
J'ai cherché sur le site de Boss, je n'ai pas trouvé.. mais je suis tombé sur ça :

"CE-5 Chorus Ensemble

The CE-5 is the 4th pedal in Boss Chorus Ensemble line. The major difference between the CE-5 and its predecessors is the additon of a level control and a high and low filter control. It has been in production for longer than any other chorus in the CE series but remained virtually unchanged until it received a major overhaul October 2001.

Version differences
There are 2 versions of the CE-5 where the second version is denoted CE-5A. This is printed on the PCB so it is easy to figure out which version you have. The first version is closely related to the CE-2 and CE-3. It uses the 1024 stage Panasonic BBD MN3007 and its associated clock driver 3101. The CE-5A is completely restructured. It uses surface mounted components and the BBD has been replaced with a digital design. All CE-5s made before October 2001 will have the old analog BBD circuit. The easiest way to determine which version you have is to use the serial number. If the second letter/first number combination is earlier than P1, you have the analog type. This also mean that all digital CH-1s will have a dark gray label."

[ Dernière édition du message le 01/09/2009 à 18:20:12 ]

3
Et donc, il semble qu'il y ait deux modèles de CE-5. L'article dit :

"All CE-5s made before October 2001 will have the old analog BBD circuit. The easiest way to determine which version you have is to use the serial number. If the second letter/first number combination is earlier than P1, you have the analog type. This also mean that all digital CH-1s will have a dark gray label."

avant 2001, circuit analogique...
 

[ Dernière édition du message le 01/09/2009 à 18:24:52 ]

4
ou bien tu l'ouvres et si tu vois ce circuit (avec le composant MN3007 en haut à droite), c'est un analogique 

[ Dernière édition du message le 01/09/2009 à 18:44:13 ]

5
Je vais regarder ça! Je vous adore! Merci!