Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Création d'un moog murf virtuel

  • 7 réponses
  • 5 participants
  • 744 vues
  • 1 follower
1 Création d'un moog murf virtuel
Salut tt le monde!! :coucou:

Comme je bave devant les sons produits par le Moog Murf depuis un moment déjà et que j'ai pas toujours pas les moyens de me l'acheter, je me suis dit qu'il était surement possible de créer en virtuel une sorte de murf du pauvre à l'aide de quelques plugins.

Si j'ai bien compris , le murf est une sorte de step filter avec 8 filtre passe-bande activés suivant un pattern choisit , un peu à la maniere du step-filter de cubase.

Voila ses caractéristiques sur le site moog:

Citation : Front Panel Features:

DRIVE Rotary Control: Adjusts the gain of the audio input circuit.

OUTPUT Rotary Control: Adjusts the output level when the effect is active. Used for balancing the filtered signal with the bypassed signal.

MIX Rotary Control: Sets the proportion of direct to effected signal that appears at the output.

ANIMATION:

PATTERN Rotary Switch: Selects one of 12 Animation Patterns in each bank.

BANK Slide Switch: Selects which bank of Patterns is active.

RATE Rotary Control: Sets the Rate of the Pattern.

ENVELOPE Rotary Control: Sets the envelope shape of the patterns.



FILTERS Slider Controls: Controls the gains of the following frequency bands: 200 Hz, 300 Hz, 450 Hz, 675 Hz, 1KHz, 1.5 KHz, 2.2 KHz, 3.4KHz.

DRIVE LED: 3-color LED indicates the level of the Input signal. Green indicates a low-level signal, yellow indicates optimal signal level, and red indicates soft clipping.

BYPASS LED: 2-color LED indicates effect status. Red indicates bypass, and Green indicates the effect is active.

RATE LED: Indicates the Rate of the Animation Pattern.

Jack Panel Features:

AUDIO IN: ¼" Phone jack – accepts any instrument-level or line-level signal from –16 dBm to +4 dBm. Input impedance is 1 megohm.

LEFT/MONO OUT: ¼" Phone Jack carries the summed signal (left+right, all freq. bands) when Right Output is not connected, and carries the Left output signal (Freq. bands: 200 Hz, 450 Hz, 1 KHz, 2.2 KHz) when the right output is connected. Nominal output is –16 dBm to +4 dBm depending on setting of Output Level control when effect is active. Output impedance is 5,000 Ohms.

RIGHT OUT: ¼" Phone Jack carries the Right Output signal (Freq. Bands 300 Hz, 675 Hz, 1.5 KHz, 3.4 KHz). Nominal output is –16 dBm to +4 dBM depending on setting of Output Level control when effect is active. Output impedance is 5,000 Ohms.

RATE, MIX, ENVELOPE, LFO/SWEEP are ¼" TRS jacks that accept moogerfooger EP-1 (or equivalent) expression pedals, or control voltages from two or three-circuit ¼" jacks.

TAP/STEP IN: This tap tempo input accepts a normally open momentary footswitch for syncing the rate of ANIMATION to the tempo of the music.

MuRF stands for "Multiple Resonance Filter Array". What this means is the MuRF has 8 filters - their levels are controlled by 8 sliders. It looks like a graphic eq, but the sound of the filters are very different: warm and resonant.

What is really unique is the ability to animate the levels of the 8 filters in up to 24 preset patterns. The rate of the patterns can be set by a knob, expression pedal, or plug a footswitch into the tap tempo input to match the rate to the tempo of your song. Rhythmic variations can be created by adjusting the levels of the filters. The Envelope control sets the shape of the modulation, which can be set for percolating techno rhythmic modulation or shimmering timbral morphing. Other controls include Input Drive, Output Level and Wet/Dry Mix.

MuRF shares the musician-oriented features that are common to all Moogerfoogers. All the audio processing is 100% genuine analog, for warm, fat sound quality. Any line level or instrument level audio signal may be processed. Wide-ranging player parameters may be controlled from the panel knobs as well as from expression pedals or CV-compatible analog synthesis instruments. Components are rugged and long lasting, to withstand the rigors of stage and studio. The MuRF is housed in the classic Moogerfooger "double-wedge" enclosure that may be used on a table or on the floor



Peut-etre avec bidule? :noidea: mais comment ?
existe-t-il une sorte de rack vst où il est possible d'utilisé 8 instance d'un plug de filtre (genre frohmage?) et de controller leur activation grace à un autre plug qui permettrait en + de crée des patterns (simplement ,un peu à la manière de fruityloops)?
Es-ce qu'il existe tout simplement un plugin capable de reproduire cet effet?

Je sais que j'en demande bcp alors merci d'avance à ceux qui auront la patience de me répondre.
2
:up: Aloors, ça interresse personne? :?!:
3
Salut

en fait il n'existe rien qui fasse exactement la même chose, à moins que tu sois un peu programmeur et que tu te sente le courage de te lancer dans MAX/MSP qui pourrai t'offrir cela.
sinon une solution plus simple consisterai en l'addition de plusieurs plugs et synthé virtuels.
jette un oeil du coté de Reaktor session c'est très puissant come filtre.

salut
4
Merci pour ta réponse DjGunthar

Pour ce qui est de max/msp et reaktor, j'y avais bien pensé mais j'avais espéré qu'il y aurait eut moyen de faire autrement parce que la programation c'est pas mon fort .
Je sens que je vais devoir me pencher serieusement sur le probleme avec un de ces 2 softs.
Sinon apart le step filter de cubase ya vraiment aucun plugin capable de reproduire + ou - le meme effet? Avec le filter d'Antares par ex :noidea:
5

Citation : Pour ce qui est de max/msp et reaktor, j'y avais bien pensé mais j'avais espéré qu'il y aurait eut moyen de faire autrement parce que la programation c'est pas mon fort .



Y a que tres peu (voir pas) de prog sur ces softs...

C'est de l'assemblage de modules...effectivement la demarche peut etre proche de la programmation:
tu veux faire un truc, tu te plonges dans la doc pour voir ce que tu peux faire (entrée, sortie des modules) et tu galere parce que tel module prend tel truc en entrée et que l'autre module te genere tel truc en sortie....

J'essaye en ce moment de faire un module MaxMSP pour la synthèse binaurale qui ...et je galere car pour connecter certains objet :|

Mais ca reste un tres bons softs, c'est sur lui que tu dois t'orienter :bravo:
6
A l'écoute des démos de la MuRF, je crois que la seule chose
à faire pour moi est de l'acheter !
Je pense qu'elle vaut les 400 €

Mon nouvel album "Zen Universe" vient de sortir :

http://www.qobuz.com/fr-fr/album/zen-universe-olivier-renoir/0806417200732

7
Je le pense aussi mais jles ai pas les 400 euros :pleure:
8
Pour fabriquer simplement du moog virtuel> synthedit , contrairement à Reaktor,
c'est du 100% américain, le caractère "loudness" du son moog est lié à son origine...
http://www.synthedit.com
:D: