Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Focusrite Liquid Channel
Photos
1/172
Focusrite Liquid Channel

Tranche de console de la marque Focusrite appartenant à la série Liquid

Sujet Focusrite liquid mix

  • 31 réponses
  • 9 participants
  • 2 258 vues
  • 10 followers
Sujet de la discussion Focusrite liquid mix
Ca na pas l'air d'etre un fake, le prix par contre ?!?!?





Citation : Announcing Focusrite Liquid Mix

A Revolutionary Liquid Multi-channel Firewire Mix Processor

Liquid Mix’s onboard DSP hosts 32 classic EQs and 32 vintage compressors simultaneously in the mix – an impossible task to achieve with your computer’s CPU alone.

Each of Liquid Mix’s 32 channels provides Compressor and EQ emulations selected from a huge pool of high-quality vintage and modern day classics. 40 Compressors and 20 EQs are available straight out of the box, with an expanding library online. Furthermore, a totally unique hybrid 7-band ‘super EQ’ can be built out of separate classic EQ sections in every one of the 32 channels. Each channel appears as a separate VST/AU/RTAS effect within the sequencer and will work within all major applications, including Pro Tools.

Liquid Mix uses the same patented Dynamic Convolution process as Focusrite’s Liquid Channel. Unlike standard convolution techniques, Dynamic Convolution utilizes vast processing power to sample the effect of a classic processor on a series of audio pulses, at many different gain settings and frequencies. In Liquid Mix, all this processing is done using onboard DSP, so the processing has almost no effect on your computer’s own CPU.

Liquid Mix’s DSP is housed within an elegant desktop control solution and connects to the computer via Firewire, which also provides bus-powering. The physical metering, screen, rotary controls and buttons on the hardware help to provide a tactile ergonomic solution, placing the sounds of an array of high quality vintage processors at your fingertips. You can choose to control each channel either from the desktop control unit, or from within the sequencer, using a simple GUI that functions exactly like a plug-in.

An optional expansion card is available for Liquid Mix, allowing users to increase the number of available channels at higher sample rates (sold separately). The card is quick and easy to install and fits neatly into the underside of the unit.

The original Liquid Channel won a plethora of awards, and has been a worldwide hit in the audio production world, from project studios to post production and broadcast facilities, not to mention the Live arena. Liquid Mix complements the original, delivering dynamic convolution for use in the mix. Since The Liquid Channel’s vast, elaborate and expensive analogue mic pre section is not required at mix down, Focusrite has been able to bring Liquid Technology to the masses at a much more accessible price.

Liquid Mix Highlights

One of a kind – any Compressor and EQ in history
Every Liquid Mix channel uses dynamic convolution to provide 40 compressors and 20 EQs, with a free expanding library online.

Onboard DSP
32 Channels of Liquid Mix Compression and 32 EQs run off the desktop hardware’s own DSP – many more than are possible with CPU alone

Software and Hardware control
EQ and Compression can be applied via a hands-on control surface, or within your DAW application via a simple GUI.

Hybrid Super EQ creation
Unique 7-band super EQs can be created, constructed from separate classic EQ sections of your choosing

Desktop Metering
Large format LED bar-graphs mean ergonomic display of levels and processor impact.

Optional Expansion Card
An optional DSP expansion card is available to increase the maximum channel count at higher sample rates.

Price and availability
The Mac version of Liquid Mix is targeted to ship in Q2 of 2006. The PC version is expected to follow later in 2006. The unit is expected to retail for just £499 inc. VAT in the UK. Please contact your distributor for local pricing (visit www.focusrite.com/wheretobuy.asp for a full distributor listing).

2
Rien par contre sur le site de focusrite :?!:

499 livres sterling ca va faire ds les 780 € :aime:
3
J'aie bien peur que ca pue le fake quand meme ce truc :((( :(((

(surtout quand on sait le prix dun rack liquid channel :oo: )
4
5
Je me demande si c'est pas une histoire marketing

genre les mec, ils ont déja bavé sur le hard

et la grosse rencontre avec la version soft

ouha,, tain super, oua je vais enfin pouvoir me le chopper

puis en fait gros fake le truc meme dans 100 a il sortira pas

bon alors ca sors ou pas ?

bon alors je l'achete en hard parceque tain il a l'air bien



autre version
Gros bracage qui a eu dans les entrepot de focusrite y'a 6 mois

alors le mec devant l'ordi il vois ca,,,

y se dit tien je vais allé voir si je peux pas trouver un pti focus à prix casser en provencance du bracage
6
Si c'est un fake ils se sont donné beaucoup de mal je trouve... et faire un fake dans le monde de l'informatique grand public ok, je comprends la blague... un fake dans le monde du studio pro c'est déjà se donner plus de mal pour pas grand chose :diable: !! Mais bon wait and see...

VIM qui n'a jamais eu son tee-shirt...

7
Jsuis assez daccord avec toi rexet,

c'est le prix annoncé qui me surprend le plus en fait
8
Ca sous entendrais qu'ils ont deja amortis la R&D du liquid channel chez focuriste...
9
Mais quel interet pour eux de donner l'habitude au gens d'utiliser des plugs


imaginons, ok ils sort, 700 ro ca va ca reste bien

les gens sont content,,

dans 6 mois focus sort une nouvelle machine genre, encore un gros truc à 4000 euro

et bien personne n'achetera puisque on attendra la version plug


si il veule vendre autant ressortir la serie verte qui a tant cartonné et qu'on ne trouve plus nul part


mais bon j'espere que je me trompe parceque ce plug, je vais me le prendre





des fake y'a deja eu avec une fause mpc2500 noir avec 16 pad, un truc dans le genre
10
Si car les studio pro continurons a acheter des racks, les refractaires a l'informatique aussi...

jvois plutot ca comme un moyen d'atteindre une clientele semi pro, et désireuse d'agrémenter leur DAW informatique avec des plugins de qualité...

cf UA avec l'UAD-1 et TC avec la powercore

1) ce sont des produits qui cartonnent (je dit ca pour UA), car accessible et de qualité

2) Leurs racks continus a se vendre tres biens, tres tres bien meme