< Tous les avis Ibanez Egen18 Prestige
Ibanez Egen18 Prestige
Ibanez Egen18 Prestige

Guitare de forme SC de la marque Ibanez appartenant à la série Herman Li

iamqman iamqman

« Who likes finger marks on their guitar? »

Publié le 25/05/11 à 06:38
Rapport qualité/prix : Mauvais
contenu en anglais (contenu en anglais)
Why on earth would someone want to have finger marks on their guitar? I'm sorry but this guitar looks terrible! Who in their right mind would like to have what looks like someones fingers got branded into the horn of the body wood. Does this makes sense to Herman or anybody at Ibanez. I am wondering if Ibanez themselves thought...man this is ugly but that it how we are told to make it. Then to top it all off by charging an arm and a leg for this thing. You have got to be kidding me!

UTILIZATION

* Middle pickup: DiMarzio HLM-S
* Bridge pickup: DiMarzio HLM-B
* Scale length: 25.5"

SOUNDS

The neck is nice like most Ibanez's, but to have this thing draped in what looks like purple velvet. Man this guitar is a big old pass for me. The tone isn't bad and the guitar it self is build solid. I am impressed with the cleans in this guitar. They are very crystal clear and polished.

Surprisingly enough since this guitar is for a metal guy the distortion in it didn't impress me at all. I didn't like the tone and it wasn't very resonant.

OVERALL OPINION

The price on this guitar is way out of reach for many people. You better be a huge fan of Dragonforce to pay the hefty price tag for this guitar. At new these guitars come in at around $2500, which to me is way over priced. I could see that price for a Vai guitar or someone a lot of guitar people follow. I'm sure Herman has a following for him to get a signature guitar but not at this price.

For the money you could have a sweet sounding Charvel or a Suhr for this price which would be better built in my opinion. So unless you are a fanboi then this is a big pass for me.