theaudioandvideoguy theaudioandvideoguy

« cheap »

Publié le 24/06/12 à 10:28
contenu en anglais (contenu en anglais)
The price of the Behringer B1 is what makes it so appealing to the people that make music on a budget. These are the type of deals that we cant wait to get our hands on because they are so cheap. But let me tell you that when you purchase a mic that is this cheap you are going to get sub par quality when recording. You just really cant expect to purchased a Large Diaphragm Cardioid Condensor mic like the B1 that is less than 100 dollars and I have even seen used ones go for 40 bucks, and expect to get some great home studio recording quality. Honestly I have seen better mics come with cheap bundles deals like the mbox bundles and such. Way back when, I remember purchasing a karaoke mic from Radio Shack about 15 years ago, that is exactly what this mic reminds me off. They make it look really nice by putting it in a fancy case when you buy it but really it’s a low grade mic that you should only buy if you truly cant afford a decent condensor mic.

OVERALL OPINION

Its very easy to use and set up, but like I said don’t let the fancy case fool you. The Behringer B1 comes in like a fancy brief case type of a case and it looks like its serious business but its really less than average and I say save up your money for something worth it. I havent had a good experience with this mic and I havent heard any one else who had one either. If you use this mic, you will end up selling it less than a year later for a better one. Once you get a better on you will hear a major difference in the quality of your music.