Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Maschine 2.5.0 l'update fantôme?

  • 15 réponses
  • 8 participants
  • 2 126 vues
  • 9 followers
Sujet de la discussion Maschine 2.5.0 l'update fantôme?
Hello tous,

Avant tout je précise que je n'ai pas fait de mise à jour depuis janvier 2016 pour ma Maschine Mikro MK2, car je l'utilisais très peu par manque de temps. (je suis encore à la 2.4)
Or j'ai vu que NI avais sorti dernièrement la mise à jours 2.4.6 avec pas mal de nouveautés, suivit récemment de la 2.4.7.
Du coup j'ai voulu faire mon curieux sur leur site pour en savoir plus, et là je lis qu'avec la nouvelle version 2.5 (oui oui 2.5 pas 2.4.7) il y a des effets supplémentaire, les fameux "PERFORM FX" comprenant les effets suivants:

  • FILTER
  • FLANGER
  • BURST ECHO
  • RESO ECHO
  • RING
  • STUTTER
  • TREMOLO
  • SCRATCHER


Sauf que j'ai beau chercher en me connectant à mon compte, je ne trouve pas de mise à jour "2.5", il n'y a que là 2.4.7.
Et idem en passant par le NI center.

Alors elle existe ou pas cette fameuse mise à jour ou c'est une bourde de la part de NI qui aurait diffusé par mégarde les futures nouveautés à venir avec cette 2.5?
Ou ces effets existent déjà et c'est moi qui suis "out". :oops: :lol:

Lien vers la page en question:
https://www.native-instruments.com/fr/products/maschine/production-systems/maschine-mikro/sound-details/

[ Dernière édition du message le 18/09/2016 à 00:39:05 ]

Afficher le sujet de la discussion
11
Citation :
Jsais pas pourquoi mais ça sent la v3 du logiciel pour noël ou début 2017


Je la sens venir aussi, vu le nombre considérable d'améliorations attendus ils peuvent même sortir directement une v5 :-)
12
Ca bouge en tout cas, NI a décidé d'arrêter de développer en secret et poste régulièrement les avancées du mode song:
https://www.native-instruments.com/forum/threads/an-update-on-the-future-of-the-sequencer-part-2.313148/

Citation :
We’d like to take the opportunity to give you an update on the work we’ve been doing on Maschine’s Arranger, along with a rough direction for the coming months. You may have already seen some of the work we’ve completed in Maschine 2.5.5 which was accidentally released last week. This post is to give some context to what you might have seen, and to address the concerns that this stuff might be for Jam users only.

To begin with, we see Song creation as a three stage process:
Idea Creation > Rough Arrangement > Full Arrangement
Of course, sound design and mixing are key as well but, for the purposes of this Arranger overview, we'd like to just focus on these three stages.

While coming up with new ideas in Maschine’s current Arranger works to some degree, we think that a separate space for experimentation and idea creation will work better—a space separated from the song timeline where you can experiment with new ideas without having them placed somewhere in your arrangement. In the current version of Maschine, in order to experiment with an idea, it must be done in the context of your current arrangement. We would like to change this in the coming months.

We’ve been prototyping a new workflow on Jam, which is what some of you saw last week in version 2.5.5. Now, thanks to feedback from the Maschine Beta group, we’re in a position to bring this into the software and to the other controllers, too. The exact details of how it will look and feel are still being refined, but here’s a very general, zoomed-out look at the workflow:
song_workflow-gif.49285
The key difference in the first part of this workflow is that idea creation now happens in a place that’s free of a general timeline. You simply focus on building Scenes to represent the various parts of your song. All the Patterns in a Scene will play and loop as usual. You can build as many ideas in this area as you want, and nothing you create will appear on the Timeline.

At this point, you have a few ways to proceed and get your ideas sequenced in the Arranger. For instance, you could perform your arrangement into your DAW by just triggering your Ideas/Scenes, and this no longer comes with the overhead of an additional Arranger timeline in Maschine to work around. However, we would rather you stayed in Maschine a bit longer, therefore we’ve been working on two approaches to get your ideas in order in Maschine’s Arranger.

The first approach, via a simple drag and drop method, will come first. With this, you can place your Ideas/Scenes onto the Timeline quickly in the sequence you wish, and then make the necessary adjustments to their position, length etc. Then, with Song Clips (which will come after that) you can make more detailed edits, variations, and transitions.

The second approach, which will follow in the months after we finish Song Clips, is a real-time performance recording mode where Ideas are triggered and recorded as Scenes and/or Clips directly to your timeline while you play.

Furthermore, with Song Clips, there’s actually no longer any requirement to have Scenes in your project to work in a completely linear fashion. The last image of the sequence, above, shows a scenario where all of the ideas have been added/recorded directly to the timeline as Clips with no Scenes playing underneath.


C'est cool, ça sent bon pour 2017.
La vitesse de la lumiere etant superieure a la vitesse du son, certaines personnes paraissent brillantes avant d'avoir l'air con

[ Dernière édition du message le 24/12/2016 à 16:30:32 ]

13
Ce qui serai bien aussi, ça serai de pouvoir raccourci un paterne sans qui le mette en boucle.
Exemple: 1 patterns de 8 mesures, que l'on coupe à 6 soit vide 7 et 8 et non pas qu'il recommence 1 & 2...
Enfin je me comprend icon_facepalm.gif
14
Ps : et inversement que l'on puisse couper juste le début ..
Allez Native envoyez nous la v.3 !!!
15
Citation :
Ce qui serai bien aussi, ça serai de pouvoir raccourci un paterne sans qui le mette en boucle.
Exemple: 1 patterns de 8 mesures, que l'on coupe à 6 soit vide 7 et 8 et non pas qu'il recommence 1 & 2...


Ouais on devrait avoir le choix entre ce mode "auto" et un nouveau mode "manuel" qui nous permette de chainer et positionner les patterns où l'on veut dans la scene.
16
Rrrraaa et cette foutue AUTOSAUVEGARDE !!! J'en ai marre ... c'est tjrs sur la prod la plus aboutie qui plante que j'ai oublié de sauver le plus proche du plantage :(((
Dans oublié le préset Model !! Avec toutes ces chaînes de FX charger à chaque ouverture de projet ... d'ailleurs si qq a un tips là dessus je suis preneur