attention à ZEOS qui ne semble pas compatible avec les pc récents. à voir sur sur leur site
Citation de extrait du site de zeonic :
Why does ZoeOS seem a little slow on my PC?
Users with 500 Mhz or less PCs report slight slugishness with ZoeOS. This is to be expected at that clock speed. Java is a psuedo-interpreted language which means it needs more CPU cycles than equivalent applications written in C/C++. We found that ZoeOS loosens up and starts to feel fluid around 750-1000 Mhz. This is particularly so in the case of Swing (the graphical element of Java used in ZoeOS). This situation is becoming increasingly less of a limitation of Java, as most new PC's today are shipped at above 2GHz. Also, each new version of ZoeOS to date has shown an incremental speed-up - and that will continue until optimization is complete.
je m'explique : J'avais un pC ancien et ZOEOS relié à mon 6400 en SCSI et ça marchait très bien. J'ai changé de pc Intel Core 2 Quad Q6700 2.66Ghz et 4g de ram et j'ai réinstallé ZOEOS et ben c'est très trsè lent impossible d'ouvrir la fenêtre quand j'ai lu ça sur leur site alors me suis dit que ça pouvait venir de là