Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
BrainModular Usine 1
Photos
1/1
BrainModular Usine 1

Sujet Usine Version 3.5 dispo

  • 6 réponses
  • 6 participants
  • 498 vues
  • 6 followers
Sujet de la discussion Usine Version 3.5 dispo
Usine v3.5 disponible.
Cette version constitue une évolution majeure allant dans le sens de l'ergonomie et de la simplification.
Plein de nouvelles choses!

Pour les anglophones.

Citation : This new version contains many improvements which simplify most of basics aspect of live music creation. It’s a major update and we have tried to make Usine easier, faster, more ergonomic and more powerful.

I would like to thank all the persons who worked on this software, and all the beta testers for their great job.

If you have few minutes, announce this new release in your favorite forum!



-New contextual help system.
-New set of “ready to play” patches library: Auto Pan, Bass Liner, Bit Crusher, Break Beat Maker, Compressor, Expander, Filter Bank, Synchronized Filter, Forward & Reverse, Freezor, Kaos Player, Limiter, Master meter, Metronome, Phaser, Random Delay, Resonnator, Step filter, Stereo enhancer, Midi Clock synchro.

-New Video player module.
-Rack mode of the grid to chain effects.
-New VST Synchronization mode: can now follow the total bar position.
-The sampler can open and play MP3 files.
-New Audio effect modules : WaveShaper, BitCrusher, Phaser,
-The audio engine is around 20% faster.
-Now you can change the sampler reading position by clicking directly in the Wave Display module.
-Circular buffer recording mode in the sampler module,
-Copy/Paste MIDI notes in the piano roll module,
-New improved Grain Sampler template.Total Auto Synchronization, always fit to the current cycle position. Automatic calculation of the best number of bars and beats. Just Drag your file in the grid and play!
-Speed-up your patching process of VST’s: drag directly VST’s on the grid, Usine will create the patch automatically.
-New Stepdata, StepMidi, StepSwich design. You can shift left or right steps by moving the mouse with the [shift] key pressed.
-New Switches Collection interface design module.
-New Midi note Fader.
-New Color Selector module.
-New MIDI Transformer module scales : chromatic, major, minor, whole tone , diminished, augmented, minor harmonic, minor melodic, major harmonic, limited VII,
-And many more.



pour les anglophobes:
:((( :furieux:

senso[b]
2
Drapeau !
3
Pierre ? Pierre ?

Oh no... Oh No

I can't believe it !

pa-pa-pam
4
5
En effet, je viens de la tester rapidement, et c'est vraiment un gros changement. Usine garde sa puissance, tout en ayant vraiment gagné en ergonomie. je pense que c'est une évolution dans le bon sens, et qui promet pour la suite. c'est beaucoup plus léger sur mon ordi de "salon" que la 3.4 ( qui était déja bien moins gourmande que les anciennes versions) j'ai hate de tester ça sur mon portable et en live

bravo et merci beaucoup olivier.
6
Usine 2008! du nouveau dans le paysage électronique! et frenchie en plus :-)
j'ai passé la nuit dessus...
et je vais y retourner.
Je n'ai pas bien compris à quoi servait l'OSC, pour jouer sur internet peut être? ce serait énorme!
bravo! bravo! :o:
7
J'ai téléchargé la version free "4tracks" et suis en train de tester,
c'est terrible ce principe de rack switchable!
les nouveaux effets sont exellents, tres simple d'utilisation, le live looper est énorme! avec le step delay/feedback j'ai déja une pure ligne techno en 3 clicks sur un simple beat.
un groove(trk1) + bassline/sample de Stravinsky(trk2) en alternance
enregistré dans le live looper(trk3), le résultat est de suite motivant.
il ne me reste plus qu'à envoyer tout ça dans les randomdly/drawfilter/analogdelay et voilà que des oiseaux et des baleines sortent de mon ordi...
inspirant,éfficace et convivial
respect Senso
Evitaerc eb ot eunitnoc