réactions à la news Akai MPC Renaissance
- 783 réponses
- 108 participants
- 203 464 vues
- 103 followers
Banshee in Avalon
Lire la news
Ce thread a été créé automatiquement suite à la publication d'une news pour ce produit. N'hésitez pas à poster vos commentaires ici !
C.i.r.c.u.s.
Citation :
qd tu prends un crayon et une feuille tu dessine
moi j'écris un texte
Beat Thang 4 Life
navarre
https://fr.audiofanzine.com/sequenceur-sampleur/akai/mpc-renaissance/forums/t.510379,skingsdoc-fait-des-tutoriaux-pour-la-ren,post.7074519.html
lexblends
navarre
Release Notes:
• Support for Pro Tools: MPC software can now be used as an RTAS plugin in Pro Tools 9 and Pro Tools 10. Pro Tools 10 is recommended for the best performance.
• Extensive new options for routing MIDI and audio in Track Mixer mode.
• Individual submixes and software outputs can now be exported separately.
• MIDI Program Change messages now include bank select options.
• Several new Window Mode options are now available to speed up workflow.
• Grid editing (Draw and Select) tools can be quickly selected with the computer keyboard.
• MIDI output ports can now be routed to the DAW in plugin mode. • Plugins can be selected using the hardware. • Sequence Loop parameters can be edited with the hardware.
• Support for MPC Studio hardware. • Improved synchronization when used as a plugin in Ableton Live, Logic, Pro Tools,
and Cubase. • Improved performance for file saving and loading when used as a plugin. • Improved performance when recording long sequences and automation. • Support for full-screen mode and Mac retina displays. • Improved support of third-party VST and AU plugins. • Various bug fixes.
amedeo-zucco
Release Notes:
• Support for Pro Tools: MPC software can now be used as an RTAS plugin in Pro Tools 9 and Pro Tools 10. Pro Tools 10 is recommended for the best performance.
• Extensive new options for routing MIDI and audio in Track Mixer mode.
• Individual submixes and software outputs can now be exported separately.
• MIDI Program Change messages now include bank select options.
• Several new Window Mode options are now available to speed up workflow.
• Grid editing (Draw and Select) tools can be quickly selected with the computer keyboard.
• MIDI output ports can now be routed to the DAW in plugin mode. • Plugins can be selected using the hardware. • Sequence Loop parameters can be edited with the hardware.
• Support for MPC Studio hardware. • Improved synchronization when used as a plugin in Ableton Live, Logic, Pro Tools,
and Cubase. • Improved performance for file saving and loading when used as a plugin. • Improved performance when recording long sequences and automation. • Support for full-screen mode and Mac retina displays. • Improved support of third-party VST and AU plugins. • Various bug fixes.
faut voir les retour des utilisateurs américains, la bestiole arrive bientôt en europe
(un utilisateur reporte déjà un nouveau bug, en utilisant kontakt 5 et puis omnisphere, sa mpc renaissance bug... il faudra encore quelques updates avant que tout soit reglé...)
HIP HOP R&B FUNK ELECTRO SOUL JAZZ NEWRETROWAVE TRAP CLOUD-RAP RNBASS
[ Dernière édition du message le 17/10/2012 à 01:53:39 ]
Franck Débine
www.cospishow.com
[ Dernière édition du message le 17/10/2012 à 12:27:51 ]
lon3r
http://www.akaiprompc.com/mpc-renaissance
Je viens de tester avec un de mes sons de la mpc 5000 et sa a l'air de bien être reconnu.
lexblends
johnfaustus
Citation de : lexblends
mais les "early adopters" essuient clairement les plâtres!
comme d'hab !! (et ceux quelque soit la marque...)
le tout c'est que akai bosse sur les updates d'os à moyen/long termes (bis re-re-repetita )
ce qui me fait tilter aussi c'est une liste de nouveautés longue comme le bras,,, et tout à la fin "various bug fixes"...
avant de rajouter des trucs, ils feraient bien de faire fonctionner correctement les fonctions déjà en place
lexblends
Citation de : lexblends
mais les "early adopters" essuient clairement les plâtres!
comme d'hab !! (et ceux quelque soit la marque...)
le tout c'est que akai bosse sur les updates d'os à moyen/long termes (bis re-re-repetita )
ce qui me fait tilter aussi c'est une liste de nouveautés longue comme le bras,,, et tout à la fin "various bug fixes"...
avant de rajouter des trucs, ils feraient bien de faire fonctionner correctement les fonctions déjà en place
Entièrement d'accord! Je me souviens que maschine était blindé de bugs au départ et il manquait des fonctions essentielles. AKAI a sorti une nouvelle version du soft à peine un mois après que les premiers modèles soient sortis. En plus la communauté d'utilisateurs de produits AKAI est grande et très active. Donc je reste positif pour l'instant
- < Liste des sujets
- Charte