< Tous les avis Digidesign Mbox
Digidesign Mbox

Interface audio USB de la marque Digidesign

FP User FP User
Publié le 01/11/08 à 00:00
contenu en anglais (contenu en anglais)
No midi, which is fine with me cause I'm an audio freak... to hell with midi! This has also been assessed with the Mbox 2, but if you're cheap and want to buy the original to save money you are gonna have to invest in a seperate midi interface. I'd look into Motu. My biggest complaint is it takes the whole length of your recording/project to export (example if you have a 5 minute song, it will take 5 minutes to export... a HASSLE if you're really impatient like myself). Also you only get a free 30 day trial for MP3 importing/exporting which is an utter JOKE IMO, but hey...

Price paid: $400 USD

UTILIZATION

It can be a hassle at first, but if you're familiar with DAW and DA-Sequencers you should pick up on it fast. They all do the same exact thing just a little bit differently, these damned manufacturers LOVE to be special. I picked it up on my own just by foolin around a couple days, if necessary there is always the instruction booklet man!

GETTING STARTED

No repairs, no installation problems, so far so good.

OVERALL OPINION

An industry standard, it really gets no better. The Focusrite preamps could use a lil tweaking, other than that I have no complaints other than my ole mic is the REAL problem.

I can't say I love it, but I like to use it. Nowadays I'm just using it for recording my samples to my computer then I work with them in other software programs. I used to use it for major recording which I now do at a different setting. But this cuts the mustard for my needs, it's GREAT for mixing and adding efx. 400 bucks for a interface AND a industry standard top of the line program, I really can't complain.

Originally posted on FutureProducers.com
Posted by: DaOriginalBlade ( 4-, 2006)