Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Digitone Keys

  • 6 réponses
  • 6 participants
  • 1 248 vues
  • 8 followers
Sujet de la discussion Digitone Keys
pour moi, je ne vois pas trop l'intérêt... mais pour d'autres peut etre? :facepalm:
https://www.elektron.se/products/digitone-keys/

---> Bandcamp 
---> Soundcloud 
---> Discogs 
---> Youtube 
---> Facebook

 

 

 

2
Pareil mais par contre, manifestement le portamento est implémenté et bénéficie aussi au DN module : https://www.elektron.se/wp-content/uploads/2019/01/Digitone_and_Digitone_Keys_OS1.20_readme.html

Citation :

Improvements
  • Added support for Overbridge plugin.
  • Added Digitone Keys hardware support.
  • [digitone Keys] Implemented USER mode functionality.
  • [digitone Keys] Implemented hold functionality.
  • [digitone Keys] Added MIDI Ext mode.
  • Improved Ratio B parameter scaling to enhance control when editing the parameter.
  • Added support for Sustain pedal (Sustain and Sostenuto CC) over MIDI.
  • Implemented Control All revert functionality ( [midi] + [no] ).
  • Added functionality to randomize page parameters. [parameter] + [yes] to randomize. [parameter] + [no] to reset PARAMETER page to its last saved state.
  • Implemented reload track Sound functionality. ( [no] + [T1-4] )
  • Implemented reload Page parameters functionality. ( [page] + [no] )
  • Added the option to mute individual audio tracks from the main output, both on global and on pattern level. The global settings are found here: SETTINGS > AUDIO ROUTING. The pattern settings are found here: PATTERN > AUDIO ROUTING.
  • Added support for pattern mutes over NPRN.
  • Added support for playing chords with external MIDI keyboard/controller.
  • Implemented portamento functionality. The portamento parameters are on the TRIG page and the portamento settings are found here: SETTINGS > SOUNDS > SETUP > PORTAMENTO.
  • Implemented multi map functionality.
  • Modulation envelope delay is now reflected in the envelope graph.
  • Delay Time parameter values are now displayed as note values on relevant steps.
  • Implemented Undo functionality in the NAMING menu.
3
Avoir un instrument tout-en-un avec un peu plus de commandes directes, un clavier intégré pour programmer des séquences polyphoniques internes ou Midi, des sorties séparées...
4
Une sorte de MonoMachine MK2, avec une implémentation de la polyphonie plus souple, je dis :bave:

Le plus gauche des guitaristes gaucher....

5
et même :aime::aime::aime:

Le plus gauche des guitaristes gaucher....

6
C'est plutot le form-factor qui personnellement m'interpelle, je le trouve vraiment pas pratique pour la programmation.
7
:bravo:

Youtube