Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Fan de SG, faite nous partager la passion de votre gibson

  • 1 667 réponses
  • 183 participants
  • 159 771 vues
  • 176 followers
Sujet de la discussion Fan de SG, faite nous partager la passion de votre gibson
Voilà, c'est simple:

Vous possedez une SG, vous ne changeriez pour rien au monde

Alors dite nous pourquoi, faites nous partager vos photos...etc

En bref dites nous pourquoi votre SG est la plus belle guitare du monde.


Perso, j'ai une SG de 1971 modele deluxe bigsby et c'est un réga chaque jour.
Le manche est génial, doux confortable et fluide à jouer, le son n'a rien a voir avec les sg de maintenant il est plutôt smooth et chaleureux dans les médiums, on pourrait presque jouer du jazz avec. En tout cas pour le blues et le rock vintage c'est d'enfer. Et quelle confort pour le dos quand tu joue plusieurs heures.

Voilà c'est à vous
Sexy thing is my middle name
Afficher le sujet de la discussion
1371
slt,j'ai un problème de numéro de série gibson sg angus young!quelqu'un peu me dire si ce numéro gravé derrière la tête correspond à un modèle angus ou une réplique?
numéro:AYT018
MERCI
1372

"la perfection n'est pas atteinte quand il n'y a plus rien à ajouter, mais quand il n'y a plus rien à enlever" A de Saint Exupery

Stoneburst - LIVE

 

1373

dans ton lien, il n'y a pas la Sg Angus Young... il me semble.


 

Citation :

CS Signature Models: The list below is not an exhaustive listing but we have included many of our most popular Signature models. Please contact us at service@gibson.com should you have any questions.


Ace Frehley Les Paul - 1997 Limited run, numbered in sequence as "ACE xxx" Note: The discontinued Gibson USA Ace Frehley Signature Les Paul has a standard 8 digit serial number.
Andy Summers ES-335 Limited edition of 50. Numbered in sequence as "AS xxxx"
Dickey Betts '57 goldtop Les Paul Limited edition of 114. Numbered in sequence as "DB xxx"
Dickey Betts '57 red top Les Paul Numbered in sequence as "DBR xxx"
Gary Rossington Les Paul Limited edition of 250. Numbered in sequence as "GR xxx"
Gary Rossington SG Limited edition of 250. Numbered in sequence as "13xxx"
Jimmy Page Les Paul (3 versions) -1st 25 aged models were hand numbered 1-25 and signed by Jimmy Page, no other number is on this model. -Limited run of 150 aged models are numbered in sequence as "PAGE xxx" -Unlimited run of Custom Authentic models are numbered in sequence as "JPP xxx" Note: The discontinued Gibson USA Jimmy Page Signature Les Paul has a standard 8 digit serial number.
Joe Perry Les Paul (2 models) - Joe Perry Signature Les Paul from 1996 (trans black finish) - numbered in sequence as "JPxxx" - Boneyard LP - Pilot Run models have an inked number and hand written "Pilot Run". The production version (no difference in spec) numbered in sequence as "BONE xxx" Note: The discontinued Gibson USA Joe Perry Signature Les Paul made has a standard 8 digit serial number.
Johnny A. Numbered in sequence as "JA xxx"
Pete Townshend LP Deluxe Limited run of 75, numbered in sequence as "PETE xxx"
Peter Frampton Les Paul (2 models) - PF LP Custom - numbered in sequence as "PF xxx" - PF LP Special - numbered in sequence as "PFYxxx" Y indicates the year of production.
Slash Les Paul (2 models) - 1997 limited edition model, cranberry finish: numbered in sequence as "SL xxx" - Regular production model introduced in 2004, also numbered in sequence as "SL xxx" Note: The discontinued Epiphone Slash Les Paul made has a standard Epiphone serial number.
Tony Iommi SG Numbered in sequence as "TI xxx"
Zakk Wylde Les Paul Bullseye and the rare "Rough Top" version numbered in sequence as "ZW xxx" Camo version numbered in sequence as "ZPW xxx"

 

 

1374
Sur guitar dater project:
Citation :
Serial number unrecognized

Your guitar may have been made prior to 1977, in that case you may need to use the Vintage Panel, simply select all the options that best describe your guitar. If you are still having difficulties please contact the webmaster.

1375
Non il n'y a pas la ay malheureusement ça aurai été plus simple pour moi!
1376
Non il n'y a pas la ay malheureusement ça aurai été plus simple pour moi!
1377

trop de sons tue le son

 

 

1378
Je suis pas fan de ces finitions un peu trop too much à mon goût, mais jolie gratte

"la perfection n'est pas atteinte quand il n'y a plus rien à ajouter, mais quand il n'y a plus rien à enlever" A de Saint Exupery

Stoneburst - LIVE

 

1379
C'est marrant, autant j'aime les tables flammées sur le LP, autant j'aime les SG sobres.

 

1380
Pareil, les SG classieuses, c'est comme les Tele classieuses, c'est moche.