Boss GT-3
Boss GT-3

Multi-effet pour guitare électrique de la marque Boss appartenant à la série GT.

myriam63660_en myriam63660_en
Publié le 04/02/08 à 22:29
contenu en anglais (contenu en anglais)
- a great bunch of effects

UTILIZATION

- Présets configuration is really easy. There's is also an EZ edit for even more quickness.
- The LCD screen and the effect chain diagram are well designed: in one look you see the active effects

SOUND QUALITY

- classic effects are ok, but it seemed to me that they sounded différent than the boss pédals.
- you can also find some &quot;exotic&quot; effects like the feedbacker, accoustic simulator etc. Some of them are cheap and some are really interesting (like the accoustic simulator used with the pickup simulator)
- Hated the &quot;tube heads distorsions simulators&quot;, sounded thin and lifeless to me (Probably my fault: at that time i connected the GT3 in front of a transistor amp but didn't set the 3 band EQ as the manual advice)

OVERALL OPINION

- been using it for 2 years
- clearly designed for live applications, built like a tank.
- a cool all-in-one multifx, cheap nowadays