Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Don't buy stuff from Cedric Floch !

  • 441 réponses
  • 102 participants
  • 39 947 vues
  • 106 followers
1 Don't buy stuff from Cedric Floch !
Hi

I bought the MS-20 from the guy aka devilshop over another annonce in the internet for 600 Euros.

However my money arrived 2 weeks ago and have not heard from him and the guy doesn't respind to the emails.

He stated his Name was Cédric Floch..


However there is no Cedric Floch in Montelimar as I found out.. I now called tha banc and the will find out to whom belongs the IBAN Code I transferred the money to.

I will drive over to France and kick his ass! For sure



Be ware of this guy


I will keep you posted
2
Thank you for this informmation
i just would like to know how did you pay him?
3
C'est triste pour notre ami Suisse mais il faut vraiment être un grand naïf (ou inconscient) pour envoyer de l'argent à un particulier qui est inscrit depuis peu sur Audio Fanzine. De plus annoncer un MS-20 en excellent état pour 550 euros, alors que le minimum est de 800 euros, faut pas s'étonner d'avoir ce genre de surprise.

Pour ma part si je ne sais pas me déplacer pour acheter une machine, dans ce cas je ne fait affaire uniquement avec des membres actifs d'AF, c'est à dire des gars qui sont actifs et connus sur les forums. Je ne dis pas que c'est sans risque, mais il est quand même beaucoup moins grand.

A mon avis Rawdigits peut dire au revoir à sont argent malheureusement.
4
Oui, et puis le pseudo du mec, devilshop ... tout est dans le pseudo, par contre audiofanzine pourrait peut être retrouver l'ip du mec pour pourvoir remonter à la source via une plainte, nan ?
5
Hello,

hope you'll get back your money and you'll kick the ass of this durty little b.....d

Greetings

PzS
6

Citation : par contre audiofanzine pourrait peut être retrouver l'ip du mec pour pourvoir remonter à la source via une plainte, nan ?


A mon avis AF ne va certainement pas se mouiller mais plutôt se décharger de toute responsabilités, il est bien indiqué en grand et en large:

Les transactions issues de l’utilisation des Petites annonces étant à la seule et unique responsabilité des membres concernés, nous vous conseillons de faire preuve d’une extrême prudence, et de suivre ces quelques conseils de bons sens !

"Acheteurs et vendeurs : Prenez garde !"

In English:

Transactions through the classified ads are the sole responsibility of the members concerned, we suggest you use extreme caution, and to follow some simple common sense guidelines !

Buyers and Sellers: Beware !
7
Je met pas en cause Audiofanzine, juste, se serait sympa de leurs part, si c'est possible, de communiquer le maximum d'information sur cette utilisateur à ce pauvre Rawdigits, pour qu'il puisse retrouver le mec ...
8
On ne peut fournir aucune donnée personnelle sans une demande officielle de la police. c est interdit par la CNIL
9
Ok,

bah, Rawdigits faut que tu porte plainte et peut être que la police aura la bonne idée de demander à audiofanzine les informations concernant cette utilisateur.

Bonne chance à toi ;)
10
:(((

This Fucking bastard fucked me up biiig time. I have sent him 630 Euro for a Mutronics Bi Phase...I did not received anything...Now I have found this...I know I was silly to do this...but how can we stop him from doing this? CAn't we ask this Web site management to contact the police in France and freeze the bank account whre I sent my money to? Here are the details:

No personal info on the forum, thank you

This is where I have sent my hard earned 630 Euros. I would like to contact the police in France...but I don't speak much French and I wish one of you guys would do that and try and stop this bastard. If I would be in France I would sleep in front of the bank, I would force the bank to close the account or something...If anyone of you manages to do that I would really appreciate it. HE has got 20 items for sale listed on the petite annonces...STOP HIM PLEEEASE!