Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Des photos de vos home-studios et les discussions qui vont avec

  • 70 897 réponses
  • 1 943 participants
  • 10 118 394 vues
  • 2 129 followers
Sujet de la discussion Des photos de vos home-studios et les discussions qui vont avec

Aaaaah merci mon gars !!! :D::aime::D::aime::D::aime::D::aime::D::aime::D::aime::D::aime::D::aime::D::aime::8)

Afficher le sujet de la discussion
25341

Comme dit plus haut, j'aime beaucoup le côté vintage de tes photos, joli Home aussi.

Peux-tu me dire ce que contient ton rack, je reconnais une Presonus FireStudio du moins je crois, mais les périphériques en haut et en bas de celle ci je ne vois pas. Sinon c'est bien un Virus B à côté de la mpc ?

25342

Citation :

La preuve que même sans matos analogique on fait du bluffant ;-)

les photos manquent de chaleur... redface2facepalm

25343

Le rack est composé d'un mixer ligne berhinger, DTC mindprint, presonus firestudio tube, et EQ berhinger. Oui il s'agit du Virus B, mon synthé préféré d'ailleurs !

25344

Hors sujet :

Merci pour la ref icon_wink.gif

 

25345

Hors sujet :

Citation de pilip :

les photos manquent de chaleur... redface2facepalm

 

C'est clair, rien ne vaut les appareils tout lampe! icon_mdr.gif

 

25346



 

Hors sujet :

 

Je trouve que c'est une belle métaphore l'AP l'argentique/numérique pour le stérile débat Numérique/analogique

 

 

 

 

25347

Hors sujet :

Citation :

pour le stérile débat Numérique/analogique

ce n'est pas un débat tant stérile que ça...

Par contre le débat autour du sommateur analo, la c'est le panard! bave

et bonnes fetes au passage mrgreen

 

25348

Merci pour les précisions une dernière question. C'est quoi la différence entre les Virus B,C,Indigo,TI polar ?

Enfin je veux dire par là, c'est des changements en termes de capacités (plus de parts, plus de polyphonie, plus d'effets cumulables...) ou en terme de grain sonore ? Et si c'est différent au niveau du son, les "vieux" Virus ils sont plus ou moins quoi par rapport aux récents ?

25349

aucune idée !

25350

Virus TI Desktop

This synthesizer will make any desktop proud! The TI Desktop features an all-metal enclosure with a wooden strip on the front. Loads of knobs and buttons give direct access to the most important sound shaping parameters. This range of instant access hands-on control will delight those who don't like menu diving. Like all other Virus TI synthesizers, a stereo analogue input offers the power to process external signals through the Virus' sound engine. An optional 19" rack mounting kit is available for purchase.

 


 

 

Virus TI Snow

Its compact form factor makes the TI Snow an ideal choice for traveling musicians. It's footprint is not larger than an issue of Mix Magazine. Nevertheless it features the exact same sound engine of it's bigger brothers with about 50% of the voice count -- a top performer at every jam session. The patch select buttons make searching for the right sound a breeze and allow you to access any of the 1024 internal patches with four or fewer button clicks.

 

 

Virus TI Keyboard

61 semi-weighted keys with great action and jacks for connecting pedals make the Virus TI Keyboard a performer's dream. The wooden side panels offer a great "grip" and make transportation a more enjoyable task. With over 3300 onboard sounds you will never run out of ideas while jamming.


 

 

Virus TI Polar

Designed as the ideal companion to any DJ or project studio, this 37-key model is not only compact but also stunningly beautiful. The side panels are a mix of wood and pure aluminium, while the white LEDs add class and style. The sound engine is exactly that used in the powerful and versatile TI Desktop and Keyboard models