Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Le Pub
le Pub artistique et culturel

Sujet Le pub du photographe

  • 35 183 réponses
  • 292 participants
  • 1 133 545 vues
  • 227 followers
Sujet de la discussion Le pub du photographe

Après le pub du graphiste, je crois que nous avions besoin de ce thread !

Pour des questions sur le choix d'un appareil, merci de poster de préférence dans ce sujet : Quelqu'un s'y connaît en photo (APN un peu classe ?)
... où figurent déjà pas mal de réponses.

A signaler aussi le magnifique thread de VFred vos photos de vacances

[edité par bb aka Will Zégal avec l'accord de l'auteur ;) ]

 

Message de modération :

Re-edit : il est interdit de poster des photos en grand format. Ça ne sert à rien parce que le forum les redimensionne et ça alourdit considérablement le chargement des pages pour ceux qui ont un faible débit ou consultent en mobile.

Ne poster que des photos en résolution écran de moins de 400 Ko (ce qui est déjà beaucoup dans 99% des cas). Les photos dépassant ce poids pourront être modérées sans préavis.

Si vous voulez montrer des photos dans une résolution supérieure, rien n'empêche de rajouter un lien vers la photo en haute def.

 

Afficher le sujet de la discussion
23881
Pouet, le Fuji MF, c'est soooooo septembre :oops2: :-D

Zut, dommage que c'est pour le X-T1, c'etait trop beau. Avec un pneu de chance, le X-T2 sera dans mon arsenal 'ici la fin d'octobre :bave:
23882
Je pose ca la, je vais me mettre en boule dans un coin et pleurer un peu... https://vimeo.com/185292301
23883
une autre news ...
panoramio c'est fini .... pfff ....

"Back in 2014, we announced our intention to retire Panoramio in order to invest our efforts into improving photo-sharing experiences directly inside Google Maps. In response to your feedback, we postponed these plans and worked to add features to Maps that better support the level of engagement that you have enjoyed with Panoramio. Today, with photo upload tools in Google Maps and our Local Guides program, we are providing easy options for you to share your photos with an active and growing community. As such, we’ve decided to now close down Panoramio. To make this transition easier, we’ll provide several options to continue sharing photos through other services. If you choose, you can also export all your data and take it somewhere else.
Because you have linked your Panoramio profile with a Google+ account, all your Panoramio photos will be copied to the Google Album Archive at full resolution after Panoramio goes away. These copied photos will not use any of your Google storage quota. Your Panoramio photos that appear in Google Maps will continue to appear in Maps, unless you delete them later from the Maps Contributions panel.
After November 4, 2016, you’ll continue to have access to your photos in Panoramio for a year, but you will no longer be able to add new photos, likes, or comments. Below, we’ve included resources to help you manage or export your data. You can visit your Panoramio profile to see what photos you've added. Because you have already linked your profile with a Google account, your Panoramio data will automatically be saved.
1) Keep your photos in Album Archive

We will automatically copy your Panoramio photos to the Google Album Archive when Panoramio is retired in November 2017. Any photos that appear in Maps today will continue to appear in Maps.
Copied photos will not use any of your Google storage quota.
Eligible images and your View Counts will be transferred into Google Maps and will be visible when you sign in to Maps and access the Contributions screen from the main menu.
2) Export your photos to a local zip file

Visit takeout.google.com and follow the instructions there.
3) Become a Local Guide to keep contributing

To keep adding photos to Google Maps and engage with a growing community of photographers, join the Local Guides program. You can earn points and unlock rewards for photos submitted with a Google account when they are linked to a point of interest or business. Many of your Panoramio photos may already be counted.
If you prefer to no longer share your photos with Google Maps, you can delete your Panoramio photos or your entire account at any time.
You can delete your Panoramio account (and photos) immediately by logging in, opening "Settings", and clicking the "Delete your account" option. You can also navigate to this page directly by using this link.
If you delete any photos (or delete your entire account) before Panoramio is retired in November 2017, that content will not be automatically copied to the Google Album Archive and will stop appearing in Google Maps.
Please see our Help Center article for more information and the various options you have to save, transfer, or delete your content. We’ve appreciated your contributions over the years and hope you will continue to share amazing photos with the world.
Thank you,
The Panoramio team
Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043
You've received this email to update you about your Panoramio account. "
23884
Citation de Reiep :
Je pose ca la, je vais me mettre en boule dans un coin et pleurer un peu... https://vimeo.com/185292301


C'est magnifique. Plein de belles idées, une qualité d'images remarquable et la musique qui colle bien. Ca envoie du lourd, c'est top, je l'ai regardé 3 fois de suite :8O:

C'est quoi la différence entre un TimeLapse et un Hyperlapse?

« Ce n'est pas sur une montagne qu'on trébuche, mais sur une pierre. » - Proverbe indien

Mes photos ici

[ Dernière édition du message le 08/10/2016 à 13:40:55 ]

23885
C'est un timelapse fait par lui, là :

latest
23886
L'hyperlapse inclue les mouvements de cam non ?
23887
Oui, des grands. Genre tu fixes le t-shirt vert de Dr Pouet. Et tu te déplaces sur 100m en gardant en mire le t-shirt.
Pi tu stabilises sur afteur infect.
En Time lapse tu ne peux avoir qu' un léger déplacement
23888
ou comment passer le temps pendant les escales lors d'un voyage -))))


23889
Citation de sqoqo :
Oui, des grands. Genre tu fixes le t-shirt vert de Dr Pouet. Et tu te déplaces sur 100m en gardant en mire le t-shirt.
Pi tu stabilises sur afteur infect.
En Time lapse tu ne peux avoir qu' un léger déplacement

J'avais essaye la methode manuelle, cad on deplace le trepied entre chaque photo, c'est... long. Dans cette video, vu la cadence des objets/gens aux alentours, je pense qu'il a utilise une camera video stabilisee (avec la gimbal kivabien :bave: ) puis reduit le nombre d'images par seconde.

Et, parfait pour faire des hyperlapses, on m'a prete cette merveille de technologie :

http://pictures2.todocoleccion.net/tc/2011/04/19/26225874.jpg

Voigtlander Brilliant, fabrique dans la premiere moitie du XXe siecle... et au format 6x7 :) C'est du tres rustique, je ne sais pas si je vais en tirer quelque chose, mais ca devrait etre fun a utiliser !
23890